کد خبر: ۴۴۲۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار بهداشت درمان فارس، احد خوش زبان صبح امروز در دومین کنگره دومین کنگره «رهگیری سلولهای بنیادی در بازسازی بدن» با موضوع «رهگیری و شناسایی سلول‌های بنیادی و نقش آن در بازسازی بدن» که در سالن همایش‌های بیمارستان فارابی آغاز به کار کرد، اظهار داشت: در این ۲ روز کنگره تحقیقات اصلی را به دور از کلیشه‌ها ارائه خواهیم داد و روش‌های اصلی و استاندارد را معرفی می‌کنیم.

رئیس واحد فراهم آوری سلولهای بنیادی بیمارستان فوق تخصصی فارابی از تولید انبوه دو خط سل لاین توسط محققین سلول‌های بنیادین بعد از یک سال و نیم تلاش بی‌وقفه خبر داد و گفت: این در حالی است که تاکنون منابع سل لاین را از خارج از کشور خریداری می‌کردیم.

وی افزود: برای مثال شرکت NIH سالانه 4.6 بیلیون دلار که ۲۸ درصد بودجه تحقیقاتی این شرکت است را صرف تحقیقات سل لاین می‌کند و ۳۵۰ هزار مرکز را در سطح جهان تحث پوشش قرار می‌دهد.

خوش‌زبان، نام این سلول‌های بنیادین را «جاینت سل تومور» و «رتینو بلاست و ما» عنوان کرد و گفت: برای اولین بار این نوع سل لاین را از تومور استخراج کرده‌ایم و از آنها در تحقیقات استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم ایران از طریق حمایت‌های مسئولان بتواند نیاز‌های سل لاین را فراهم کرده تا از این طریق منابع سالم و تحقیق شده در اختیار محققین قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها