کد خبر: ۴۴۲۵۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
نقل و نقد اظهارات حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی؛
یعنی بودجه مجلس بیت المال نیست؟ حقوق شما هم از پول مردم است تا به مردم خدمت کنید؛ مردم به نوع مصرف کردن دارایی های شخصی و نه حتی دریافتی از نمایندگی تان هم حق دارند نقد کنند چه برسد به دارایی تان از حقوق مجلس و چه برسد به بودجه غیرشخصی مجلس.
سرویس سیاسی پایگاه 598‌؛ نقل و نقد اظهارات حجت الاسلام سید ناصر موسوی «نماینده مردم فلاورجان در بهارستان و از گرایش سیاسی اصولگرایی برخوردار است»! درباره هزینه میلیونی سرویس بهداشتی مجلس. سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص صرف هزینه‌های گزاف از سوی مجلس در برخی موارد، مانند تعمیر سرویس بهداشتی گفته بود:

«نه فقط در بحث سرویس بهداشتی‌ها، بلکه بسیاری از هزینه‌های دیگری که در مجلس در حال انجام است، خلاف شرع، قانون و ظلم است. نباید این حجم از هزینه اضافی در مجلس شورای اسلامی کشور وجود داشته باشد. هزینه هایی مثل گیت‌های اضافی که در مجلس طراحی شده، یا به عنوان مثال من سه دوره است که در مجلس هستم و در این سه دوره فقط نمازخانه مجلس سه بار تغییر کرده است، اتاقک‌هایی که کارمندان استفاده می‌کردند با هزینه های سنگین پانل بندی کرده بودند و با نئوپان جدا سازی شده بود که بعد دوباره آنها را جمع کردند.»

«این هزینه‌ها از جیب مردم نمی‌شود، هزینه‌ها از بودجه‌ای است که برای مجلس مصوب شده و شاید بهتر باشد برای کارهای لازم‌تر و واجب‌تری در مجلس هزینه شود، اما هزینه‌ای از جیب مردم نمی‌شود که مردم بتوانند به آن معترض باشند.»

یعنی بودجه مجلس بیت المال نیست؟ حقوق شما هم از پول مردم است تا به مردم خدمت کنید؛ مردم به نوع مصرف کردن دارایی های شخصی و نه حتی دریافتی از نمایندگی تان هم حق دارند نقد کنند چه برسد به دارایی تان از حقوق مجلس و چه برسد به بودجه غیرشخصی مجلس.

«هزینه‌هایی که در مجلس می شود تاثیری روی جیب مردم تاثیر ندارد!»
مگر از مریخ تأمین میشود؟ مردم را چه فرض کرده اید؟ یک ریال را هم به جای اسراف باید یا به بیت المال برگردانید تا مشکلی از مردم حل کند یا در طرحی برای حل مشکل مردم هوشمندانه هزینه کنید.

«اگر بخواهیم اینطور حساب کنیم، دولت خلاف شرع‌های بیشتری از این نظر انجام داده است.»
بخواهیم نه! مجبوریم و موظفید اینطور حساب کنید؛ مگر خلاف شرع دولت جواز خلاف شرع شماست؟ شما که قانون گذارید اینگونه می گویید و رفتار میکنید از مردم چه انتظاری دارید؟

«ما در دوره قبل از روحانی هم رئیس جمهور داشتیم و هیچ کدام در مجموعه ریاست جمهوری استخر نساختند، اما روحانی در مجموعه ریاست جمهوری استخر ساخت. سال قبل مصوب شد افطاری داده نشود و ممنوع اعلام شد اما بازهم روحانی به گروه‌های مختلفی در ماه رمضان امسال افطاری داد.»
 اشتباه است، درست؛ اما مگر اشتباه روحانی توجیه اشتباه شماست؟

«در واقع ریخت و پاش‌های دولت صد برابر مجلس است.»
هزار برابر هم باشد شما نباید بیت المال را حیف و میل کنید!

«تمامی نهادها بودجه‌های جدا دارند و از بودجه مردم چیزی هزینه نمی‌شود.»
بودجه مردم یعنی چه؟ یعنی بودجه مصوب دولت برای بخش های عمومی؟ تمام بودجه از مردم است، ریال به ریال، ایران ملک و مال ایرانیان است، همه مخارج و مصارف باید در جهت منافع ملی ایران اسلامی باشند.

«قوه قضائیه، دولت، و تمامی نهادها بودجه جداگانه دارند، مجلس هم دارد. البته بهتر است هزینه‌های اضافی صرف اموری مثل مرکز پژوهش‌های مجلس شود که بسیار از مجلس دور است و لازم است به آن نزدیک شود.»
دارد که در جهت خدمت به مردم هزینه کند نه سرویس بهداشتی 300 میلیونی درست کند، بهتر است که قانونی یا الزام آور نیست، خودتان را نصیحت می کنید؟ برای عملی شدن این ترجیح چه تلاشی کرده اید؟

«نماینده‌ها ریخت و پاش خاصی ندارند، من مهمانانی از روستا دارم که باورشان نمی‌شود من قورمه سبزی می‌خورم و بارها به من می‌گویند چرا شما وقتی نماینده هستید این غذا را می‌خورید؟»
ماشین های آن چنانی! خانه های آن چنانی! غذاهای کذایی! سرویس های کذایی! ریخت و پاش مگر چیست؟ قورمه سبزی غذای ساده شماست؟ غذای لاکچری نصف ملت است! در همین ایران مردم با پوست مرغ جنجالی افطار میکنند!

* عدالتخواهان دانشگاه تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها