کد خبر: ۴۴۴۰۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۳۰ تير ۱۳۹۷
بیش از ۱۰۰ دانشجوی سابق یک دانشگاه در اوهایوی آمریکا اعلام کردند که از سوی پزشک این دانشگاه مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
به گزارش پایگاه 598،خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۱۰۰ دانشجوی سابق یک دانشگاه دولتی در ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کردند که از سوی پزشک این دانشگاه که در سال ۲۰۰۵ خودکشی کرد، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

جزئیات درباره رسوایی جنسی دکتر «ریچارد استراس» زمانی فاش شد که ۵ نفر از دانشجویان سابق این دانشگاه به دلیل سوءاستفاده جنسی از آن‌ها و عدم پیگیری مقامات دانشگاه در خصوص این موضوع، شکایت کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این دانشجویان «جیم جردن»، نماینده اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا را که در آن زمان دستیار مربی کشتی دانشگاه اوهایو بود را هم به دلیل اطلاع داشتن از این رسوایی جنسی و بی‌توجهی به آن متهم کردند. این درحالی است که این نماینده جمهوری خواه همه اتهامات را تکذیب کرد.

ریچارد استراس در دهه‌های ۱۹۷۰، ۸۰ و ۹۰ پزشک دانشگاه اوهایو برای حوزه‌های مختلف ورزشی بود. وی در سال ۱۹۹۸ بازنشسته شد و در سال ۲۰۰۵ خودکشی کرد. مطرح شدن اتهامات علیه این پزشک از ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز شد، یعنی زمانی که دانشگاه اعلام کرد تحقیقاتی را علیه یکی از پزشکان سابق آغاز کرده است.

بنابر اعلام این دانشگاه، در مصاحبه‌هایی که با حدود ۲۰۰ دانشجوی سابق شد، مشخص گردید که بیش از ۱۰۰ دانشجو قربانی سوء استفاده جنسی این پزشک شده اند. این دانشگاه همچنین اعلام کرد که این اتهامات جنسی مربوط به سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۷ است و دانشجویان سابق حوزه‌های ورزشی مختلف و حتی بیماران این پزشک مورد سوء استفاده جنسی ریچارد استراس قرار گرفته اند.

در سال‌های اخیر، رسوایی‌های جنسی مشابه گریبان مقامات عالی رتبه چندین دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی آمریکا را گرفته است. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، دانشگاه دولتی میشیگان و دانشگاه جنوب کالیفرنیا اشاره کرد.

دو نفر از قربانیان آزار جنسی از سوی پزشک دانشگاه

سوء استفاده جنسی پزشک دانشگاه اوهایو از ۱۰۰ دانشجو! +تصاویر


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها