کد خبر: ۴۴۴۲۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
تخلف نجومی...
لیست سیاه متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو توسط وزیر صنعت که در برنامه حالاخورشید حضور یافته بود منتشر شد. شریعتمداری: تصمیمات اشتباه نعمت‌زاده و ابلاغیه جهانگیری زمینه فساد و رانت در ورادات خودرو را فراهم کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، وزیر صنعت لیست سیاه متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو را منتشر کرد. محمد شریعتمداری امروز با حضور در برنامه تلویزیونی"حالا خورشید" به ارائه توضیحاتی در مورد تخلفات جدید واردات خودرو پرداخت و با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش در تیرماه سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت(‌نعمت زاده‌) آنهم به صورت دست خط غیرقانونی بود، اظهارداشت: نعمت زاده در قالب نامه‌ای در 24 تیرماه 96 به خسروتاج نوشته است" با توجه به اینکه ممکن است تصمیم‌گیری کمیسیون زیر بنایی هیأت وزیران در شیوه واردات خودرو به صورت سی بی یو که در شرف نهایی شدن است طول بکشد و این موضوع منشاء مسائلی شود که برخی به اصلاعات دسترسی پیدا کنند از امروز ثبت سفارش انواع خودروهای سورای  به طور موقت متوقف شود".


وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر وقت صنعت می‌توانست به صورت دست نویس این دستور را بدهد، افزود: نه عملاً دستور توقف ثبت سفارش باید از سوی مراجع بالاتری صادر می‌شد. به اعتقاد من اگر تمهیداتی برای نحوه باز پس گرفتن این درآمدها به کارگرفته نشود قطعاً این امر منجر به سود جویی عده ای خاص خواهد شد.

وزیر صنعت تصریح کرد: حتی نعمت زاده در نامه اخیر خود این تصمیم خود را درست دانسته و گفته است این کار را باید می کردم و کار خوبی بود.

شریعتمداری در ادامه گفت: ۶۴۸۱ ثبت سفارش غیرقانونی خودرو انجام شده که کار هکرها نبوده است. چندین شرکت بزرگ کدکاربری ثبت سفارش خریده اند و علاوه بر ثبت سفارش کد برخی سفارش ها را تغییر داده اند

در ادامه فایل PDF  این لیست می آید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها