أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۶۸۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۱ مهر ۱۳۹۷
در روز سیزدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، اسرای کربلا را وارد شهر کوفه کردند.
حسینیه 598/ در روز سیزدهم ماه محرم سال ۶۱ ه- ق پس از آن‌که اسرا و سر‌های مقدس شهدای کربلا را در شهر کوفه گردانیدند، ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهر امام حسین (ع) را در برابرش گذاشتند. آن‌گاه زنان و کودکان آن حضرت را به همراه امام سجاد (ع)، در حالی که به طناب بسته بودند وارد مجلس کرده، در برابر تخت آن ملعون ایستاده نگاه داشتند.

همچنین در این روز پس از مجلس سوم ابن زیاد، اهل بیت (ع) را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه کردند.

نامه ابن زیاد به مدینه و شام و انتشار خبر شهادت امام حسین (ع) از دیگر وقایع روز سیزدهم سال ۶۱ هجری ذکر شده است.

شهادت "عبدالله بن عفیف ازدی" از اصحاب امیرالمومنین (ع) که در جنگ‌های جمل و صفین دو چشم خویش را از دست داده و از آن پس مشغول عبادت بود نیز از جمله وقایع روز سیزدهم محرم سال ۶۱ هجری بیان شده است.

عبدالله بن عفیف ازدی هنگامی که شنید پسر زیاد به امیرالمومنین و امام حسین علیهم السلام نسبت کذب و دروغگویی می‌دهد، از میان جمعیت برخاست و گفت: "ساکت باش‌ای پسر مرجانه، دروغگو تویی و پدر تو که به تو این مقام را داد.‌ای دشمن خدا، فرزندان پیامبر (ص) را می‌کشی و در منابر مومنین این چنین سخن می‌گویی؟ "

ماموران خواستند متعرض او شوند که با کمک قبیله‌اش به خانه رفت، ولی بعد آمدند و خانه او را محاصره کردند. پس از رشادت‌های او و دخترش، دستگیر شده و همان‌طور که از خدا خواسته بود به دست بدترین خلق یعنی ابن زیاد به شهادت رسید.»

منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها