أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۶۸۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۱ مهر ۱۳۹۷
نماینده ولی فقیه در سپاه:
حجت‌الاسلام حاج‌صادقی با بیان اینکه جنگ مقدس نیست، اما مولفه‌ای خاص، جنگ تحمیلی ما را مقدس کرد، گفت: مقدس بودن جنگ نه به معنای شعاری بلکه به معنای مقدس بودن امام حسین (ع) است.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس حضور یافت و در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات مرکز در نشر آثار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حاج صادقی بابیان اینکه دفاع مقدس، فقط یک تاریخ و مقطعی از انقلاب نیست بلکه همانند عاشورا یک فرهنگ است، اظهار داشت: باید در پی این سؤال باشیم که فرهنگ دفاع مقدس چه بود که آن شگفتی‌ها و مقاومت‌ها را خلق کرد و هنوز هم همه معترف هستند با وجود هزاران کتاب خاطرات شفاهی و غیرشفاهی، نمی‌توانند آن فرهنگ مقدس را منعکس کنند.

وی با بیان اینکه جنگ مقدس نیست، اما مولفه‌ای خاص، جنگ تحمیلی ما را مقدس کرد، اظهار داشت: مقدس بودن جنگ نه به معنای شعاری بلکه به معنای مقدس بودن امام حسین (ع) است.

به دنبال کاربردی کردن فرهنگ دفاع مقدس، برای حال و آینده باشید
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در رابطه با الزامات دفاع مقدس در عصر حاضر نیز بیان کرد: باید برای بعد از دفاع مقدس هم پیام داشته باشیم تا این فرهنگ عظیم بتواند جهت دهنده باشد؛ نمی‌خواهیم صرفا برای دفاع مقدس گرامیداشت برگزار کنیم، بلکه می‌خواهیم برای زمان حال نیز از آن واقعه و فرهنگ استفاده کنیم و برای کشور کاربرد داشته باشد.

وی با اشاره به فرماندهان دوران دفاع مقدس و لزوم بیان تاریخ شفاهی آن‌ها، متذکر شد: تا زمانی که فرماندهانی از جنس دفاع مقدس هستند، باید از وجود آن‌ها استفاده کنید زیرا معلوم نیست این فرماندهان تا چه زمانی انگیزه لازم را برای بیان خاطرات تاریخ شفاهی خواهند داشت.

کاربردی کردن اسناد برای مصونیت در برابر هجمه‌های فرهنگی، ضروری است
حجت‌الاسلام حاج صادقی با تاکید بر اینکه در کنار کار سندی و مخزنی، باید کاربردی کردن اسناد را هم در نظر داشت، تصریح کرد: برابر هجمه فرهنگی دشمن، بهترین مصونیت بخش نیروهای ما، فرهنگ دفاع مقدس است، کما اینکه، فرهنگ عاشورا تشیع را در برابر نفوذ حفظ کرد. در راستا، مرکز اسناد می‌تواند با فعالیت در حوزه دفاع مقدس، این فرهنگ مقدس را در جامعه ترویج و گسترش دهد.

حفظ اسناد، کار بزرگ و ارزشمندی است
وی با اظهار بر اینکه حفظ اسناد، کار بزرگ و ارزشمندی است، درعین‌حال متذکر شد: در حال حاضر نسبت به اسنادی که از دوران دفاع مقدس در اختیارداریم، اهمیتی زیادی وجود ندارد، زیرا باوجودآنکه در حال حاضر خیلی از مسائل مثل دلایل آغاز جنگ و اتفاقاتی که در جنگ افتاد، برایمان روشن است ولی ممکن است شاید چندین سال دیگر این مسائل تحریف شوند کما اینکه اکنون در مورد صدر اسلام تحریفاتی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: بنابراین ضروری است این اسناد را باحوصله، استحکام و قوت، تهیه کنیم، چون این اسناد را برای آینده انقلاب نیاز داریم.

ناگفته‌های جنگ باید برای آیندگان حفظ شود
وی به ناگفته‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ناگفته‌هایی از دفاع مقدس وجود دارد که بیان آن‌ها در حال حاضر برای خیلی از افراد، خوشایند نیست اما باید یکجایی این ناگفته‌ها حفظ شود.

جبهه مقاومت در  ادامه دفاع مقدس است
حجت‌الاسلام حاج صادقی جبهه مقاومت را در ادامه دفاع مقدس توصیف کرد و با تأکید بر ثبت دفاع مقدس در جبهه مقاومت، اظهار داشت: بخشی از دفاع مقدسی که ما داشتیم اکنون در سوریه است و نیاز است کسی این‌ها را ثبت کند، چون این کار هم بسیار بااهمیت است.

الزام نگارش دافوس نظامی برگرفته از دفاع مقدس
وی نگارش دافوس نظامی برگرفته از دفاع مقدس را الزامی برشمرد و گفت: تا زمانی که فرماندهان ما در حیات هستند باید از وجود آن‌ها برای نگارش دافوس نظامی بهره ببریم چرا که این نگرانی وجود دارد فرماندهان در کنار نسل بعدی نباشند.

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها