کد خبر: ۴۴۹۲۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۰۳ آذر ۱۳۹۷
دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار، پرینت قیمت بر روی تخم‌مرغ را تنها راه‌حل جلوگیری از نوسان قیمت در سطح بازار دانست و گفت: با توجه به وضعیت کنونی عرضه، فروش هر عدد تخم‌مرغ حداکثر باید 650 تا 700 تومان باشد.
به گزارش پایگاه 598، فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار از ثبات نرخ تخم‌مرغ در بازار خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون هر کیلو تخم‌مرغ با نرخ 8 هزار تومان درب مرغداری عرضه می‌شود که نسبت به روزهای اخیر تغییری نداشته است.
 
وی افزود: با توجه به آنکه در زمینه تولید و شیوع بیماری طیور مشکلی نداریم، میزان تولید نسبت به ماه اخیر حداقل 50 تن افزایش یافته است.

این مقام مسئول قیمت تخم‌مرغ در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی تولید، پیش‌بینی می‌شود که قیمت تخم‌مرغ طی روزهای آتی نوسانی نخواهد داشت.

طلاکش در پاسخ به این سؤال که آیا فروش هر عدد تخم‌مرغ به نرخ 800 تومان در خرده‌فروشی‌ها منطقی است، بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی عرضه، فروش هر عدد تخم‌مرغ حداکثر باید 650 تا 700 تومان باشد و عرضه با نرخ‌های بالاتر ناشی از عدم مدیریت بازار است.

وی با انتقاد از واردات تخم‌مرغ و عرضه آن در بازار داخل افزود: با وجود آنکه عرضه تخم‌مرغ‌های وارداتی به ضرر مرغداران تمام می‌شود، از این رو همیشه با واردات مخالف بودیم.دبیرکل کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: اگر در برخی مواقع قیمت تخم‌مرغ در بازار منطقی نیست، این امر ارتباطی به میزان تولید ندارد چرا که تنها به دلیل عدم مدیریت در سطح خرده‌فروشی ممکن است نوساناتی در بازار اتفاق بیفتد.

طلاکش با ‌اشاره به اینکه پرینت قیمت بر روی تخم‌مرغ تنها راه‌حل کنترل بازار است، عنوان کرد: اگر دولت مسئولیت این امر را نمی‌پذیرد، تشکل‌ها خود حاضرند که مسئولیت این موضوع را قبول کنند تا تخم مرغ با قیمت‌های غیرواقعی در بازار عرضه نشود.

وی درباره آخرین وضعیت حمل‌ونقل نهاده‌های دامی تصریح کرد: با وجود اینکه مشکلات حمل‌ونقل نهاده‌های دامی نسبت به ماه‌های اخیر حداقل 50 درصد کاهش یافته است، اما هم‌اکنون شرایط ایده‌آل نیست.


منبع: کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها