کد خبر: ۴۴۹۶۶
زمان انتشار: ۰۱:۰۳     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
بالاخره بعد از چند هفته رایزنی های مختلف فیلم های منتخب برای اکران نوروز اعلام شدند؛ تنوع در گونه ها و ژانر های مختلف سیاست درستی است که برای اکران در نظر گرفته شده است.

 خبرنامه دانشجویان ایران، اولین فیلمی که در همان دوران جشنواره زمزمه های اکران نوروزی آن به گوش می رسید فیلم "قلاده های طلا" بود. فیلم خوش ساخت ابولقاسم طالبی همه مخاطبان سینما را در جشنواره فجر غافلگیر کرد تا جائیکه پرویز شیخ طادی که جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرده بود با صداقت تمام جایزه خود را به طالبی "تقدیم" کرد.

صحنه های اکشن، داستان جنایی با تعلیق بالا و حضور بازیگران چهره ای همچون امین حیایی مولفه هایی است که می تواند مخاطبان زیادی را در نوروز 91 به سینما بکشاند.

اما هنوز فیلم های نوروزی اکران خود را آغاز نکرده اند که بعضی فیلم ها را وارد حاشیه کرده اند. برخی سایت ها اقدام به پیش خبر دانلود اینترنتی قلاده های طلا که در نوروز منتظر نمایش است، کرده اند. این فیلم که به بررسی وقایع سال 88 در طی یک داستان اطلاعاتی می پردازد در دوران چشنواره و پس از آن از طرف سایت های جریان شبه روشنفکری مورد بایکوت قرار گرفت.

عملیات تخریبی که پیش بینی می شود در طول پخش فیلم در نوروز اتفاق بیافتد پخش ضبط و تکثیر نمایش پرده ای فیلم است. همانطور که در بالا اشاره شد از حدود یکماه گذشته برخی سایت ها اقدام به قرار دادن گزینه دانلود فیلم کردند که در ادامه مطلب آن آمده است : "لینک دانلود به زودی روی سایت قرار می گیرد"

گفتنی است عده ای سود جو در سال گذشته اقدام به پخش دی وی دی های اخراجی های 3 در حین اکران از سینما می کردند که این امر موجب کم شدن فروش این فیلم شد. البته این حرکت زود هنگام برای قلاده های طلا بسیار منحصر به فرد است و تاکنون اتفاق نیافتاده است.

فیلم بعدی "گشت ارشاد" سعید سهیلی است که او را با فیلم های "چارچنگولی" و "ازدواج در وقت اضافه" می شناسند. فیلم های طنزی که در دوره قوت گرفتن سینمای کمدی سخیف با فروش خوبی مواجه شدند هر چند مضامین قابل توجهی نداشتند.

سهیلی این بار با انتخاب یک تم اجتماعی-سیاسی که در نام فیلم بروز کرده و با دستمایه طنز برای استقبال از یک فروش بالا خیز گرفته است. حضور چهره های شاخصی همچون حمید فرخ نژاد و پولاد کیمیایی در کنار بازیگران فیلم های دختر پسری عامل دیگری است که سهیلی برای جذب مخاطب بیشتر از آن استفاده کرده است.

امسال یک فیلم کودک هم در سبد اکران نوروزی چیده شده است. "فیتیله و ماه پیشونی" فیلمی است که با نرسیدن کلاه قرمزی و بچه ننه، یک گزینه مناسب برای پخش نوروزی، گوی رقابت را از آهوی پیشونی سفید برباید و به اکران نوروزی برسد.

حضور یک فیلم کودک بسیار لازم دیده می شد و می تواند رونق خوبی به گیشه در ایام نوروز بدهد و با حضور فیتیله ای ها که بچه ها هر جمعه به تماشای آن می نشینند، این فیلم هم می تواند به فروش بالایی امیدوار باشد.

از دیگر فیلم هایی که به اکران نوروزی رسید "زندگی خصوصی"  است. فرح بخش که مخاطبان سینما او را به عنوان تهیه کننده می شناسند این بار به عنوان کارگردان ظاهر شده است. البته علت حضور این فیلم و صلاحیت آن برای اکران نوروزی مشخص نیست.

فیلم اجتماعی امسال هم "انتهای خیابان هشتم" است. فیلمی که به علت عبور از خطوط قرمز اخلاقی  مدتی از اکران محروم شده بود و در توقیفی نسبی به سر می برد حالا در شرایطی پر از تناقض به اکران نوروز رسیده و این جای سوال دارد که چرا مسئولان یک چنین فیلمی را در بهترین زمان اکران فرصت دیده شدن به آن دادند.

آخرین فیلم علیرضا امینی اولین فیلمی بود که قرارداد نوروزی خود را بست. حضور دو فیلم انتهایی در اکران نوروزی جای زیر سوال بردن هیئت انتخاب را هنوز باقی می گذارد. چرا که این دو فیلم هیچ تناسبی با اکران نوروز ندارد. اما بیشتر نگرانی ها حول افزایش قیمت بلیط ها است مسئله ای که می تواند به فروش نوروزی ضربه بزند و حضور خانواده ها که قسمت عمده آن را تشکیل می دهد را تحت الشعاع قرار دهد، بالا رفتن قیمت بلیط ها تا شش هزار تومان است چرا که هزینه سینما رفتن یک خانواده را تا دو برابر نسبت به قبل بالا برده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها