کد خبر: ۴۵۱۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
بسیاری از رسانه‌های غربی و آمریکایی با وقاحت تمام تصاویر و گزارش‌هایی از فجایع ابوغریب منتشر کرده و برای تبیین مستند بودن آنها نام و نشان نظامیان و شماره پرونده جنایات را هم درج می‌کردند.

به گزارش فارس، زندان ابو غریب از جمله زندان‌های بسیار مخوفی است که فجایع بوقوع پیوسته در آن جهان را به وحشت انداخت. جنایات بوقوع پیوسته توسط آمریکایی‌ها و نقض حقوق بشر گسترده توسط نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب چنان وحشتناک بود که بسیاری از رسانه‌های جهان اقدام به چاپ و انتشار آن در روزنامه‌ها و مجلات و سایت‌های خود کردند.

 * جسد متلاشی شده یک شهروند عراقی

در گزارشی از روزنامه "واشنگتن پست" این روزنامه تصاویری از یک زندانی عراقی منتشر کرد که در آن بدن وی تکه تکه شده و بر روی زمین به حال خود رها شده بود، این تصویر نشان می‌داد که صورت این زندانی زخم‌های عمیق برداشته و خون تمام سر و سینه و بازوی چپش را فراگرفته بود.. همچنین بینی‌اش و دنده‌هایش شکسته و دست راستش قطع شده بود.

* گرفتن تصاویر یادگاری بر تلی از اجساد زندانیان عراقی

همچنین واشنگتن‌پست تصویری از یک نظامی آمریکایی منتشر کرد که بر تلی از اجساد زندانیان عراقی ایستاده و سیگار بر لب لبخند می‌زند. یا تصویری از زنی عراقی که برهنه در برابر جلادانش ایستاده بود تا مورد شکنجه قرار گیرد.

* اثبات مستند بودن عکس‌ها و تصاویر

اما نکته جالب و در عین حال بسیار مهم این که واشنگتن پست برای این که ثابت کند، عکس‌های منتشره مستند و حقیقی است، اقدام به نشر تصاویری از شناسنامه این نظامیان و افسران و شماره پرونده‌های این اسناد کرده بود تا ثابت کند، این تصاویر حقیقت داشته و زاییده توهم و خیال نیست.

* نظامیان آمریکایی صرفا به دستورات مافوق خود عمل می‌کردند

سپس این روزنامه آمریکایی تاکید می‌کند: این نظامیان به این شیوه شکنجه دادن زندانیان عراقی برای گرفتن اعتراف از آنها خو گرفته‌اند و به نقل از یکی از وکلای مدافع این نظامیان که متهم به ارتکاب جنایات ضد بشری شده می‌نویسد: این نظامیان و افسران آمریکایی قربانی اهداف و نیات مسئولان و مقامات بلند پایه وزارت دفاع و اطلاعات آمریکا شده و به جای آنها باید این مقامات محاکمه شوند، چون آنها صرفا اوامر فرمانده‌هان مافوق خود را اجرا می‌کردند.

* دست زدن به هر عمل ناشایست برای شکنجه دادن زندانیان

روزنامه نروژی "داگبلادیت" در 25 آوریل 2003 یا پس از اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی تصویری از زندانیان عراقی منتشر کرد که برهنه شده و درحالی که بر روی بدن‌هایشان کلمات و جملات ناشایست نوشته شده بود، توسط نظامیان آمریکایی به سلول‌های خود هدایت می‌شدند.

* تاکید نیویورک تایمز بر مستند بودن تصاویر

سه روز پس از انتشار این عکس در روزنامه "داگبلادیت" روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با تایید صحت خبر مندرج درباره تصویر فوق ومستند بودن عکس نوشت که تمام لباس‌های این زندانیان توسط نظامیان آمریکایی سوزانده شده بود.

* زیر تانک گرفتن کودکان از جمله ماموریت‌های نظامیان آمریکایی

روزنامه "لومانته" فرانسه مصاحبه‌ای را در می 2004 منتشر می‌کند که توسط همین روزنامه با "جیمی ماس" افسر آمریکایی حاضر در عراق انجام داده و ماس در این مصاحبه از جنایات وحشیانه نظامیان آمریکایی سخن گفته بود: از جمله تعلیماتی که به ما داده بودند، این بود که اسباب‌بازی‌ها یا خوراکی‌هایی را جلوی درب مدارس عراقی بیاندازیم و هنگامی‌که این کودکان عراقی بر برداشتن این اسباب‌بازی‌ها یا خوراکی‌ها تجمع می‌کردند،‌ آنها را با تانک زیر می‌گرفتیم.

* بسیاری از زندانیان ابو غریب شهروند عادی بودند گزارش‌های بیشماری که ذکر آنها در حوصله این مقال نمی‌گنجد و برای نمونه به ذکر چند مورد از آنها اکتفا شد و جالب آن که تحقیقاتی که پس از فجایع ابو غریب با زندانیان عراقی این زندان انجام شد، نشان داد که اکثر زندانیان زن و مرد ابو غریب نه ارتباطی با مقاومت عراق داشتند و نه در عملیات مسلحانه‌ای علیه نظامیان آمریکایی شرکت کرده بودند و بسیاری از آنها طعمه گروه‌ها و باندهای جنایتکار یا بازماندگان بعثی رژیم سابق شدند و تحت عنوان اقدام علیه نظامیان آمریکایی یا وابسته بودن به مقاومت اسلامی عراق به نظامیان آمریکایی معرفی شده و بازداشت شده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها