کد خبر: ۴۵۱۴۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۴ دی ۱۳۹۷
هادی چیت‌ساز
«آقامیری» یک روحانی فعال در فضای مجازی است که مخاطبان زیادی دارد. برخی از نکاتی که وی در سخنرانی هایش گفته و آنها را در فضای مجازی بازنشر کرده بود، خلاف محکمات و مسلمات دینی است. اکنون فقط محکوم به خلع لباس و پنج سال حبس تعلیقی شده است. آقامیری تا قبل از این حکم، بارها از سوی شخصیت های حوزوی و به طور رسمی از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شده و تذکر دریافت کرده بود. برخی از گفته های وی عبارتند از:
۱. دم زدن از رحمت الهی بر پایه انکار جهنم و عذاب خداوند.
۲. تطهیر داعش و داعشی ها و بی حرمتی به مدافعان حرم.
۳. هدف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا، شفاعت از شیعیان است.
۴. شفاعت حضرت زهرا(س) از شیعیان حتی با بی نهایت گناه.
۵. جور کردن مشروب توسط امام معصوم.

علت جذب مخاطبان آقامیری این بود که کسی در لباس روحانیت، حرف هایی می زند که تا حالا هیچ روحانی نزده و خلاف مسلمات است. حال که لباس ندارد، مردم می فهمند آنچه او می گوید، تنها نظر خودش است، مانند سایر کسانی که شبهاتی را نسبت به دین مطرح می کنند و دیگر حرفهایش به پای روحانیت نوشته نمی شود. بنابراین حق جامعه روحانیت است که او را از خود طرد و خلع لباس کند.
اما زندانی او به خاطر ترویج و اصرار او بر حرف های خلاف دین است. فهم او، فهمی بی اساس و اصول است. می خواهد ارزش بعضی مقدسات را نزد مخاطب بالا ببرد، ولی ارزش برخی مقدسات دیگر را پایین می کشد. می خواهد اهل بیت(ع) را ارج نهد، ولی اباحه گری را ترویج می کند. بر اساس فقه شیعه، کسی که خلاف مسلمات دینی چیزی بگوید و آن را ترویج کند، شدیدترین مجازات ها را دارد. اینکه برای آقامیری حبس تعلیقی بریده اند، واقعا تخفیف داده اند وگرنه او مستحق بدترین از این بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها