کد خبر: ۴۵۱۷۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
با روي كار آمدن دولت يازدهم فضاي رسانه اي و مديريتي كشور به سمتي رفت كه راه حل برون رفت از شرايط موجود در آن زمان ارتباط با غرب است.

براي همين سياست هاي دولت  به اين سمت  و سو سوق داده شد كه گفتگو با دولت هاي اروپايي و آمريكا  پيرامون رفع تحريم ها كليد حل اين مشكلات است و اولين بار پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران مذاكرات دوجانبه با آمريكا در سطح وزراي امورخارجه و براي حل مسئله تحريم ها شكل گرفت.

و از دل اين گفت و گو ها و آمد و شد هييات هاي سياسي برجام پديد آمد برجامي كه قرار بود مشكل آب خوردن ما را هم حل كند اما بازهم در سيستان و بلوچستان عده اي اين مشكل را داشتند و دارند اما باعوض شدن دولت امريكا و روي كار آمدن ترامپ  ديگر  امضاي جان  كري ارزشي نداشت چون ديگر وزير امور خارجه نبود و چندي بعد هم كه دولت آمريكا از برجام خارج گرديد.

و بحران هاي ارزي و اقتصادي پيش آمد تجربه اي كه ميتوان از اين موضوع به دست آورد اين است كه مشكل رابطه ايران با آمريكا با گفتگو يا دست دادن دولتمردان آن حل نخواهد شد و راه حل ايجاد آن  رابطه، تغيير كردن متغيرهاي فضاي بين الملل است.

اما وقت آن رسيده است كه مسئولان دولت با اخذ تصميم هاي مخصوص شرايط تحريم و  با نگاه به صنعتگر و تجار و به طور كل يكايك توانمندان ايراني در پي آن باشند كه گامي موثر در فتح كردن قله هاي مشكلات اقتصادي و بزرگ شدن سفره هاي آحاد مردم بردارند.

با نگاه درست به ظرفيت هاي كشور و استفاده از تجارب مديران دوران تحريم و توان اجرايي  جوانان اين مرز و بوم فائق آمدن بر اين مشكلات شدني است.

و در پايان بايد گفت دوران تحريم دوران عبرت گرفتن و ريشه يابي كردن درست مشكلات  براي حل آن هاست و به اميد خداوند و با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري قطعا بر اين شرايط نيز پيروز خواهيم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها