کد خبر: ۴۵۲۱۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز و پس از انتقادات علیخانی نسبت به اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد واکنش نشان داد و گفت: اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است و مصوبه شورای شهر تهران را دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محسن پورسید آقایی در حاشیه برگزاری یکصدوبیستمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به صحبت‌های غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران که اعلام کرده است شهرداری عوارضی که از مردم برای تردد در روزهای مخالف پلاکشان در محدوده طرح زوج و فرد دریافت کرده است به آنها پس دهد، اظهار کرد: با این روش مسئولان به قانونگریزان پاداش می‌دهند. این در حالیست که عده‌ای متخلف در روزهای مخالف پلاکشان در محدوده زوج و فرد تردد کرده‌اند و حالا مسئولان تاکید دارند که باید پول آنها را بازگردانیم و در واقع آیا این تشویق متخلفان نیست؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر تهران افرادی که با پلاک مخالف در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند و شهرداری نیز این مصوبه را اجرایی کرده است.

پورسیدآقایی گفت: پلیس نیز این افراد را روزانه 20 هزار تومان جریمه می‌کند و نکته قابل توجه این است که از ابتدای سال جاری تا دی ماه پلیس هیچ فردی را برای ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد جریمه نکرده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درخصوص اخذ عوارض از محدوده طرح زوج و فرد تصریح کرد: در مصوبه شورا آمده به منظور جبران عوارض ناشی از ورود و تردد غیرمجاز خودروها در محدوده‌های موضوع این مصوبه نسبت به شناسایی خودروهایی که عوارض موضوع مصوبه را پرداخت نکرده‌اند،‌ اقدام  و بدهی دارنده خودرو بابت عوارض پرداخت نشده را به آخرین نشانی وی نزد اداره راهنمایی و رانندگی اعلام کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: ما در لایحه ابتدایی که به شورای شهر تهران ارسال کردیم برای محدوده زوج و فرد عوارضی در نظر گرفته بودیم اما پس از ارسال این مصوبه از سوی شورا به فرمانداری، فرمانداری آن را لغو کرد و سپس در لایحه تبصره‌ای آمد که اگر کسی در روز مخالف پلاک خود در محدوده زوج و فرد تردد کرد باید با ضریب نیم درصد عوارض پرداخت کند.

پورسیدآقایی ادامه داد: اگر فردی قانونمدار نیست باید آنها را ببخشیم؟ پس تکلیف کسانی که قانون را رعایت کرده‌اند چه خواهد شد؟ ضمن اینکه در ماده 8 لایحه شورای شهر تهران آمده است که هر کسی که عوارض محدوده‌ها را پرداخت نکند شهرداری می‌تواند آن را جزو بدهی‌هایش قرار بدهد و در واقع شما خودتان خبرنگار هستید و تبصره شورا را تفسیر کنید.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که  شورا اعتقاد دارد این کار غیرقانونی است گفت: نگویید شورا، بگویید یک عضو شورای شهر تهران و قانون در این زمینه مشخص است و نیازی نیست من توضیح دهم و کاملا در تبصره یکم اصلاحی آمده است که تمامی خودروهای دارای پلاک مخالف در صورتی مجاز به ورود در محدوده زوج و فرد هستند که همانند گذشته برای ورود به محدوده طرح ترافیک مجوز اخذ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها