کد خبر: ۴۵۲۴۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
نشست خبری فیلم سینمایی «طلا»؛
پرویز شهبازی کارگردان فیلم سینمایی «طلا» عنوان کرد: روابط نامشروع موجود در فیلم من با فرهنگ اسلامی ایرانی همخوانی ندارد اما بهرحال در جامعه هست و اتفاق می افتد.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری فیلم سینمایی طلا به کارگردانی پرویز شهبازی با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای نشست رامبد جوان با شوخی با اهالی رسانه احوال پرسی به سبک خندوانه ای کرد.

پرویز شهبازی کارگردان و نویسنده در ابتدای نشست عنوان کرد که فیلمنامه نهایی کار اواخر اسفند ماه آماده و بعد هم کار بازبینی شد، افزود: داستان فیلم واقعی نیست و کاملا تخیلی است.

وی در ادامه افزود: فیلم های من ظاهر رئالیستی دارد ولی من سعی میکنم از این ظاهر عبور کنم. 

رامبد جوان تهیه کننده فیلم هم عنوان کرد: من و محمد شایسته روزی با هم تصمیم گرفتیم پول هایمان را روی هم بگذاریم و چهار فیلم بسازیم اما نتوانستیم و سه فیلم ساختیم. نحوه کار ما اینطور است که بخش اجرایی پروژه حتما به عهده محمد شایسته است چون او تخصص تهیه کنندگی دارد و من ندارم. من در بخش هایی که می‌توانم و بلد هستم کمک میکنم. در زمان تولید این پروژه هم من چون بیشتر مشغول ساخت خندوانه بودم تمام مسئولیت های جدی و دقیق به عهده محمد شایسته بود. 

هومن سیدی بازیگر فیلم عنوان کرد: یک سال گذشته برای من طولانی بود اما زود هم گذشت آخر نفهمیدم چه شد! من اول از همه کار کردن با پرویز شهبازی برایم خیلی جذاب بود آنچه در این کاراکتر جالب بود اینکه اتفاقاتی که به وجود می آید شاید به معنای کلاسیک این اندازه بزرگ به نظر نرسد چون آنقدر همه چیز نرم جلو می رود، وجه کاراکتری کار خیلی مشخص است. شخصیت ها هیچ کدام تظاهر به خوب یا بد بودن نمیکنند شرایط زندگی آنها را طوری قرار میدهد که تصمیماتی می گیرند. این نوع کاراکتر پردازی ما را به کل جامعه نزدیک میکند.

نگار جواهریان نیز درباره عذاب وجدان «دریا» گفت: من به عنوان تماشاچی فکر میکنم به زندگی اش ادامه میدهد همانطور که تصمیم گرفته بچه اش را نگه دارد.

طناز طباطبایی گفت: کار با آقای شهبازی خیلی هوشمندانه، با منطق و زیبا است. هنوز که هنوز است من یک سکانس درخشان از نفس عمیق به یاد دارم و به نظرم بازی گیری پرویز شهبازی خیلی جذاب است او آنقدر کارش ملموس و زنده است که کار را قابل باور میکند. نقش من هم سیاه یا سیاه نیست بین این طیف است. 

وی درباره غیبت فیلم «روسی» در جشنواره گفت: من جواب شما را به یادداشتی در روزنامه اعتماد ارجاع می‌دهم و من معتقدم که آن کار لیاقت حضور در فجر را داشت. فکر میکنم الان وقتش است که ساده فیلم نبینیم و حرفه ای و با سواد نگاه کنیم. 

مهرداد صدیقیان نیز با بیان اینکه یکی از فیلم های محبوب زندگی اش نفس عمیق بوده، گفت: کاراکترها در فیلم های شهبازی قابل لمس و فهم هستند گاهی من خودم طوری در کار غرق می شدم که یادم نمی آمد خودم آنها را بازی کردم.

صدیقیان با بیان اینکه من از نقش مکمل استقبال نمی‌کنم، گفت: نقش اگر در جای خود درست باشد طول جلوی دوربین بودن مهم نیست، مهم این است که سرجای خود در یک فیلم خوب با کارگردان خوب باشم و به نظرم این اتفاق برایم در طلا افتاده است و اینکه امسال من از چهار فیلم، سه کارم نقش مکمل بوده است دلیلش خیلی اتفاقی است وگرنه اینطور نیست که من پذیرای نقش مکمل باشم.

امیر حسین قدمی طراح صحنه با بیان اینکه امسال فیلم های زیادی دیدیم که تصویر و توانایی در این زمینه خیلی خوب بود، افزود: این برایم قابل گفتن بود که تجربه زیسته انسان‌ها بر روی پرده کم می شود سوالاتی که برخی می پرسند شاید صحنه انقدر مسئله نباشد حتی آدم هایی که آنجا هستند فقط جاری بودن زندگی مهم است امیدوارم این چیزها جاری بوشد.

* همه در فضای مجازی منتقد شده‌اند

سپس شهبازی اظهار داشت: لطفا نقد را برای من ننویسید اینجا جلسه نقد فیلم نیست، جلسه پرسش و پاسخ است من فکر میکنم این فرهنگ عمومی فضاهای اینترنتی ما هم باید بالا برود، الان هر کسی به خودش اجازه می دهد با یک خط یا جمله در فضای اینترنتی درباره هر چیزی نظر بدهد اینها همه بحث های تخصصی است و باید فنی راجع به آنها بحث شود.

شهبازی همچنین گفت: یک نفری گفته بود که نمای نشستن منصور پشت میز غلط است، این نشان میدهد که شما در زمینه کارگردانی اطلاعاتتان خیلی پایین است و همین‌ها را یک عده می نویسند و سطح نقد را پایین می آورند. من تعجب میکنم که یک بچه مدرسه ای می نویسند فیلمنامه، کارگردانی و نویسندگی ضعیف است، من میگویم اینکار را نکنیم سطح نقدمان پایین نمی آید و اینگونه راه به جایی نمی بریم.

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر روابط نامشروع در فیلم های شهبازی گفت: متأسفانه این روند با فرهنگ اسلامی ایرانی هم خوانی ندارد اما در جامعه هست و اتفاق می افتد.

رامبد جوان نیز در ادامه گفت: قطعا شما عزیزان رسانه به بخش سینمایی ارتباط دارید که الان اینجا هستید چرا سوالات انقدر ساده هستند؟ سینما مجموعه ای از عناصری است که ما میتوانیم با آنها مجزا روبه رو شویم از قصه تا صدا و تصویر و ... فیلم پرویز به نظر خیلی ساده می آید اما قطعا خیلی مهندسی شده، پیچیده و سخت است به نظر می رسد این موارد درجشنواره فجر خیلی می تواند اهمیت داشته باشد، به نظرم چیزهایی بگوییم که بیرون از اینجا اتفاق نمی افتد. 

وی با ابراز امیدواری از فروش فیلم گفت: ما تصور میکنیم اگر یک فیلم در هر ژانر اگر خوب ساخته شود قطعا شانس خود را پیدا میکند.

سپس مجید شایسته دیگر تهیه کننده فیلم گفت که قطعا کار ما می فروشد و من و رامبد اگر بدانیم فیلمی نمی فروشد قطعا سرمایه گذاری نمیکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها