کد خبر: ۴۵۲۴۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان:
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اظهارات محسن رفیق دوست در مورد میزان حقوق مسئولان اعلام کردند: شکل‌گیری روحیه اشرافی‌گری در برخی مسئولان برخلاف خواسته امام است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جمعی از دانشجویان و جوانان دانشگاه صنعتی اصفهان، در خصوص اظهارات محسن رفیق دوست، از اعضای هیئت مدیره بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مورد میزان حقوق مسئولان در نامه‌ای نوشتند: پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، متأسفانه با شکل‌گیری یک نوع روحیه رفاه‌ طلبی و اشرافی گری در برخی مسئولین جمهوری اسلامی و دیدگاهی که ایشان نسبت به انقلاب و جایگاه خود در آن دارند.

در این نامه آمده است: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درراه است؛ چهل سالگی را سن بلوغ و پختگی می دانند و ورود به چهل سالگی نشانه سپری کردن وقایع تلخ و شیرین زیادی است که میتوانند تجربه‌هایی گران بها برای ادامه مسیر باشند. انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. از تلخ ترین اتفاقاتی که انقلاب اسلامی به خود دیده است و می‌بیند تغییر خوی و منش افرادی است که از ابتدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی همراه بوده اند وآن آرمان‌ها را نهفقط شنیده بلکه لمس کرده اند. کسانی که همراه با امام و مردم از جان و مال خود مایه گذاشتند و پس ازآن نیز در دوران دفاع مقدس حضور خود را اثبات کردند، اما اکنون گویی که پس از گذشت چند دهه از عمر انقلاب، نوع نگاهشان به انقلابی بودن و جایگاه خویش در انقلاب تغییر کرده است.

این نامه می‌افزاید که: اگر در سال‌های اولیه انقلاب خود را وقف نهضت و آرمان‌های آن کرده بودند و برایش ایستادگی میکردند، اکنون به خاطر مناصب دنیوی که ذیل انقلاب اسلامی بر عهده دارند، جایگاه ویژ‌های را در نظام جمهوری اسلامی برای خود قائل هستند. صحبت‌های امام خمینی همیشه معیاری است تا بتوانیم خودمان را نسبت به راه و هدف انقلاب اسلامی محک بزنیم. انقلابی که برای آزادی مستضعفین عالم از زیر یوغ استکبار به وجود آمده، با حضور آنان به ثمر نشسته و به پشتیبانی آن‌ها ادامه یافته است. چقدر صحبت حضرت امام برای احوال انقلابیون قابل تأمل است آنجا که در پیام خود در پی کشتار مسلمانان در مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸ می فرمایند که ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند به خوبی دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست و آنان که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفان و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند.

این نامه می‌افزاید: مسئولین جمهوری اسلامی به فرموده حضرت امام خادم مردم هستند و بایستی خدمتگزار ملت باشند؛ و باز به گفته امام در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان، مسئولین باید از طبق‌های باشند که مظلومیت و محرومیت مستضعفان و محرومان کشور را لمس کنند تا بدین طریق بتوانند به فکر رفاه آنان باشند و برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنند؛ و این یک حقیقت ناگریز است که کار برای محرومین جز با درک و لمس مشکلات آن‌ها با تمام وجود ممکن نیست.

در این نامه آمده است: پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، متأسفانه با شکل گیری یک نوع روحیه رفاه طلبی و اشرافی گری در برخی مسئولین جمهوری اسلامی و دیدگاهی که ایشان نسبت به انقلاب و جایگاه خود در آن دارند ما شاهد فاصله گرفتن سبک زندگی چنین مسئولینی از زندگی مردم و نتیجتاً عدم درک قشر عادی جامعه از طرف آن‌ها هستیم. این افراد پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، دچار وضعیتی شدهاند که به مسئولیت خود مباهات می کنند و معتقد هستند که درآمدی بیشتر از یک کارگر ساده حق مسلم آنهاست و اگر جز این باشد ناحق است. فراموش نشود که آن کارگر ساده قطعاً یکی از همان مستضعفین و پابرهنگانی است که به فرموده امام، انقلاب متعلق به آنهاست.

این نامه می‌افزاید: اخیراً صحبتی از جناب آقای محسن رفیق دوست، عضو فعلی هیئت مدیره بنیاد مستضعفین، منتشر شد که کاملاً متفاوت با تصویری بود که تا قبل از این بهعنوان یکی از یاران نزدیک امام در دوران انقلاب و افراد مؤثر در دوران دفاع مقدس از ایشان وجود داشت. ایشان از حقوق ۱۹ میلیونی مسئول بنیاد تمام قد دفاع کرده و بنابر ادله‌ای همچون سختی کار و شبانه روزی بودن آن، این شرایط را کاملا طبیعی و حق مسلم این مسئولین دانستند. نیک می‌دانیم که بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی موسس‌های است که اولین و مهمترین هدفش محرومیت زدایی و فعالیت در جهت افزایش رفاه و بهبود سطح زندگی محرومین است.

در این نامه آمده است: آیا شرایطی که جناب آقای رفیق دوست شرح دادند و به حق بودن آن اعتقاد راسخ داشتند به گونه‌ای هست که مسئولین بنیاد مستضعفین بتوانند سختی‌ها و مشکلات محرومین را آنطور که لازم است درک کنند تا پسازآن با تمام وجود و آنگونه که از یک مسئول جمهوری اسلامی توقع می رود برای محرومیت زدایی و رفاه قشر مستضعف کار بکنند؟ یک کارگر معدن با دستمزد ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان و شش ماه حقوق معوقه بی تردید یکی از مستضعفینی است که به انقلاب اسلامی معنا بخشیده و اساس وجود بنیاد مستضعفین و مسئولیت جناب آقای رفیق دوست و امثال ایشان است. حال ایشان با چه منطقی مسئولیت خود و همکارانشان را برتر از جایگاه یک کارگر معدن می‌بینند؟

این نامه می‌افزاید: اعضا محترم هیئت مدیره بنیاد مستضعفین، متأسفانه باید خدمت شما عرض کنیم این خوی اشرافیت و راحت طلبی که گریبان شما و برخی مسئولین جمهوری اسلامی را گرفته است با منش امام  ره و انقلاب اسلامی فاصله دارد و روز به روز موجب فاصله بیشتر شما با مردم میشود. هرچند ما معتقدیم که طبق وعده الهی، انقلاب اسلامی در طی مسیر، خود را مُبرّا‌تر از پیش خواهد کرد و درنهایت مستضعفین صاحبان این انقلاب خواهند بود. حال ما جمعی از جوانان کشور جهت انجام وظیفه و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، لازم دانستیم نصیحت برادرانه خود را خدمت شما اعلام کنیم. امید است که در جهت نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی کارگر افتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها