کد خبر: ۴۵۳۶۶۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
دبیر جامعه مبلغین تهران گفت: انسان مواظب باشد که از این ایام مثل ماه رجب غفلت نکند؛ چرا که عمر را نمی‌توان جبران کرد. برای اینکه جز غافلین نباشیم باید قدر این لحظات را بدانیم و بهره ببریم.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام ادیب یزدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو درباره فضیلت‌های ماه رمضان و نیز اعمالی که در این ماه توصیه شده، بیان کرد: خداوند برای هر امری مقدمه‌ای قرار داده؛ و در واقع این مقدمه‌سازی نشان از حکمت خداوند دارد. در مورد ماه رجب نیز باید گفت که به واقع مقدمه ای مبارک برای ماه عظیم رمضان است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ماه رمضان اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد؛ ماهی است که گناهان آدمی آب می‌شود و شرایطی عالی برای بشریت رقم می‌خورد. بنابراین خداوند ماه رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای ورود به این ماه قرار داده است.

دبیر جامعه مبلغین تهران با بیان اینکه ماه رجب بنابر روایات ماه بارش رحمت الهی است، اضافه کرد: از ابتدا تا انتهای ماه رجب‌الاسب، نشانه‌های خاص رحمت خداوند قابل درک است. همچنانکه در این ماه، اعمال خاصی سفارش شده که مراسم اعتکاف تا روزه و غیره ازجمله آنهاست که امیدوارم هرکسی بتواند از آن استفاده کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به تلاقی ماه رجب و سال نو نیز اشاره داشت: مردم ما با این ایام انس دارند و چه بسا همواره دیده‌ایم جماعتی که دل به اعتکاف می‌دهند به هر شکل و راهی که باشد، خودشان را به این مراسم مذهبی می‌رسانند؛ فرقی هم نمی‌کند کدام زمان و چه مناسبتی باشد.

وی تاکید داشت: اعیاد ما به معنی زمان ایام الله است و بهره برداری از رحمت الهی که در ماه رجب نیز اعیادی این چنین را پیش رو داریم. برکات ماه رجب با این همه اعیاد، بسیار و قابل اعتناست.

این مدرس حوزه توصیه داشت: انسان مواظب باشد که از این ایام مثل ماه رجب غفلت نکند؛ چرا که عمر را نمی‌توان جبران کرد. برای اینکه جز غافلین نباشیم باید قدر این لحظات را بدانیم و بهره ببریم.

حجت الاسلام ادیب یزدی همچنین گفت: عمر یعنی فرصتی که خداوند برای آباد کردن هم دنیا و هم آخرت به ما داده؛ بنابراین قدر ماه رجب و رحمتهایی که خداوند در این ایام برای بندگانش قرار می‌دهد را باید دانست و استفاده کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها