کد خبر: ۴۵۳۷۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم:
مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوانگرایی تاکید شده است گفت: باید از جوانان دارای روحیه انقلابی برای پیشبرد امور کشور بهره برد همانطور که گام اول انقلاب را جوانان پاکباخته جلو بردند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حمید ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» و تأکید آن بر جوان‌گرایی اظهار کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب بیانیه دوم انقلاب نشان از هوشمندی و تدبیر والای ایشان دارد.

وی با بیان اینکه این بیانیه تاکید دارد افرادی که سنی از آنها گذشته و به دلیل مشغله‌های دیگر نمی‌توانند آنچنان کارایی داشته باشند میدان را به جوانان بسپارند افزود: ایشان در این بیانیه‌ نسل جوان را مورد خطاب قرار داده‌اند و ادامه انقلاب را با نقش مهم آنها ترسیم کرده‌اند.

 مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به اینکه در این بیانیه بر فعالیت جوانان با روحیه انقلابی و جهادی تاکید شده است خاطرنشان کرد: همانطور که نسل اول انقلاب از جوانی، انرژی، جان و مال خود برای پیشبرد انقلاب هزینه کردند و آن را 40 سال به جلو آوردند باید برای گام دوم نیز نسل جوان با انرژی و انگیزه بالا و انقلابی روی کار آید.

وی با بیان اینکه امیدواریم با روحیه جهادی کار با فعالیت جوانان رو به جلو پیش رود افزود: این به معنای این نیست که دست نسل جدید از نسل قدیم جدا شود و تجربه شی‌ء گرانبهایی است که در دست قدیم بوده و باید نسل جدید از آن بهره‌مند شوند تا شاهد تمدن و تحول باشیم.

ملکی تصریح کرد: انتظار می‌رود جوانان اقشار مختلف کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند و چه جوانانی که در مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها هستند مانند افراد نسل اول انقلاب که به امام(ره) لبیک گفتند به ولی فقیه زمان خود لبیک گفته و وارد عرصه کار شوند.

وی بیان کرد: گام دوم انقلاب در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که اولاً به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفته شود و دوماً کسانی که مسوول هستند و تجربیاتی دارند آمادگی فعالیت با جوانان را داشته باشند، به نوعی آنها را زیر بال و پر خود بگیرند و وارد عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب کنند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با تاکید به اینکه مسوولان حوزه‌های مختلف که بازنشسته شده‌اند به مرور مسوولیت کار مشاوری را برعهده گیرند و جوانان را جذب کنند افزود: البته منظور از جوانان، جوانان دارای روحیه انقلابی است همانطور که گام اول انقلاب را جوانان پاکباخته جلو بردند.

وی با اشاره به اینکه جوانانی که می‌خواهند وارد عرصه شوند باید شناسایی شوند و از جوانان دارای روحیه انقلابی و جهادی بهره‌مند شویم تاکید کرد: دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، آموزش‌ و پرورش و دیگر وزارتخانه‌ها جوانان متعهد و متخصص را به کار گیرند.

ملکی با تاکید به اینکه در دانشگاه‌ها برای جوانان امکاناتی فراهم شود تا اختراعات خود را بیشتر کنند افزود: تشکیل اتاق فکر و اندیش‌ورزی توسط جوانان ایجاد شود و از ایده‌ها و خلاقیت نسل قدیم استفاده کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها