کد خبر: ۴۵۴۲۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
علاوه بر عکس‌ها و فیلم‌های غم‌بار از این حوادث غیرمترقبه، فضای مجازی و اینستاگرام پر شده از تصاویری که حاکی از همدلی بین مردم خوب کشورمان است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مجله مهر: بارش‌های دور از انتظار و سیلاب‌های خانمان‌براندازی که در این روزها، بیشتر نقاط کشور را درگیر خود کرده است، علاوه بر اخبار دردناکی که به همراه داشته است، بعضی نکات مثبت را نیز به همراه خود داشت. یکی از این نکته‌ها که مورد توجه نیز قرار گرفت، کمک مردم شهر شیراز به مسافرانی بود که در سیل بی‌سابقه استان فارس زمین‌گیر شده بودند.

حالا علاوه بر عکس‌ها و فیلم‌های غم‌بار از این حوادث غیرمترقبه، فضای مجازی و اینستاگرام پر شده از تصاویری که حاکی از همدلی بین مردم خوب کشورمان است. برخی از واکنش‌های افراد مختلفی که در قالب کاربر در فضای مجازی فعال هستند را به این واقعه می‌خوانید:

جلیل محبی زنجانی (دبیر ستاد احیای امربه‌معروف): قال علی علیه‌السلام؛ فی تقلب الاحوال علم جواهر الرجال. در دگرگونی احوالات گوهر مردمان شناخته می‌شود.

مهدی محمدی (روزنامه‌نگار ورزشی): در روزهایی که مردم ما مثل خیلی اوقات درگیر مصیبت و رنج هستند و خیلی‌ها هم مثل همیشه به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی و دعوای جناحی و ربط دادن گودرز به شقایق، در فضای لایتناهی ناکارآمدی ریشه‌دار مسئولین اهل شعار، در شرایطی که حتی وطن فروشان جدایی‌طلب بساط جشن برپا کرده‌اند، در حالی که هر روز بیش از دیروز ملولیم از دیو و دد، دم شما گرم که انسانید.

محمد خادم‌الشیخ (امداگر هلال‌احمر): سال گذشته هفت سین نوروز را بر سر قله پر برف و یخ زده دنا پهن کردیم و امسال، سیل سین هشتم ما بر سر سفره‌ای به نام ایران بود… سیل، سقوط، سانحه، صاعقه، صیانت، سلامتی و سربلندی مردم کشور هفت سین تمام روزهای ما در طول سال است؛ هموطنان بدانید با تمام وجود و تمام قد ایستادم تا در امان باشید. اکثر مجموعه ما داوطلبانه از شمال تا جنوب کشور مشغول امداد رسانی هستند. چو ایران نباشد تن من مباد.

علی دارابی (معاون امور استان‌های صداوسیما): نوروز٩٨ نمایشی از روح ملی و غیرت ایرانیان بود. اگرچه مردم در همه مناطق سیل زده از همان نخستین دقایق با احساس مسؤولیت وارد عمل و به امداد سیل زدگان پرداختند. اما مردم شیراز و خوزستان کاری کردند کارستان. مردمان این دیار که در دوران جنگ نیز کارنامه موفقیت آمیز در دفاع از میهن و انقلاب و بیرون راندان دشمن متجاوز بعثی از کشور سربلند و پرآوازه بودند. این بار نیز در جریان سیل همت کردند و همه از بزرگ و کوچک وارد عرصه امدادرسانی شدند؛ از فراهم ساختن امکان جا و منزل و هتل تا تغذیه و لباس دادن. در شیراز مردم خود به‌دنبال سیل زدگان بودند و به‌دنبال کمک رسانی به آنها بودند. به‌رغم همه تلاش‌های همکارانم در صداوسیمای استان‌ها اما فقط گوشه کوچکی از این عظمت را توانستند از قاب تلویزیون و صدای رادیو به مخاطبان منتقل کنند. چرا که شعاع عظمتی که مردم خلق کردند بسیار فراتر از امکانات محدود ما در صداوسیما بود. درود و رحمت الهی بر ملت ایران به خصوص فارس و خوزستان.

محمدرضا احمدی (گزارشگر صداوسیما): بچه‌های هلال‌احمر واقعاً بی ادعا کار می‌کنند؛ از تیم‌های امداد تا هوابرد. حتی اقای خلبان بیرانوند فرمانده شأن هم دلش نیامده بود پشت میز بنشینه و آمده و خودش هم -با هلی‌کوپترهای امدادی- پرواز می‌کنه.

سید امیر سیاح (اقتصاددان): صدها سد ایران، دارند سیلاب‌های بزرگ این روزها را مهار کرده و جان و مال و شهر هزاران هموطن را نجات می‌دهند. آقایان حسام‌الدین آشنا و محمد فاضلی که با مستند یکطرفه ‎مادرکشی، از این دستاورد غرورانگیز ملی، یاس و تلخی در کام ملت ریختند، کلاه‌شان را بالاتر بگذارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها