کد خبر: ۴۵۴۳۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
سرپرست فرمانداری طارم با اشاره به مسدودسازی مسیرهای رودخانه قزل‌اوزن گفت: 90 درصد مزارع اطراف رودخانه که در معرض خطر سیل هستند، مزارع برنج است.

به گزارش پایگاه 598، ستار صفری اظهار کرد: از نخستین اخطاری که سازمان هواشناسی درباره بارش‌ها اعلام کرد، چهارم فروردین‌ماه جلسه مدیریت بحران شهرستان به منظور آماده باش نیروهای امدادی برگزار شد.

     مسیرهای منتهی به رودخانه قزل‌اوزن مسدود شد

سرپرست فرمانداری طارم با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران با اولویت اطلاع‌رسانی به مردم به ویژه کشاورزان برگزار شد، تصریح کرد: جمع‌آوری ادوات و منصوبات به کارگیری شده به ویژه در حریم رودخانه قزل‌اوزن، بحث عدم اطراق در مسیل‌ها، حرکت در مسیر سیلاب، عدم انجام مسافرت‌هایی که ضروری نیستند از جمله موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سامانه بارشی نخست مشکلی در شهرستان به وجود نیامد، اضافه کرد: برای هشدارهای سامانه بارشی نیز روز جمعه دومین جلسه تشکیل شد و قرار شد دستگاه‌ها اقدامات خود را درباره لایروبی نهرها و کانال‌ها تشدید کنند.

صفری همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه بر رعایت نکات ایمنی از سوی ساکنان روستاهای مسیر سیلاب تأکید شد، گفت: همچنین تاکید کردیم نسبت به جابه‌جایی محل نگهداری احشام از مسیرهای پرخطر اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری طارم با بیان اینکه برای خانوارهایی که احتمال آبگرفتگی وجود داشت هشدار داده شد که تا خروج سامانه بارشی در محل سکونت خود نباشند و به منزل اقوام بروند، گفت: اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم اتفاق ناگواری رخ ندهد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی احتمال طغیانی شدن رودخانه قزل اوزن وجود دارد، تصریح کرد: بر همین اساس بندهای انحرافی که چم‌های اطراف رودخانه قزل‌اوزن و آن مسیرهایی که آبشان از طریق آن تامین می‌شد مسدود شد تا موجب بروز خسارت به اراضی کشاورزی نشود.

صفری با بیان اینکه از امروز هم بارش‌های بهاری به صورت ملایم را داشتیم، افزود: البته شدت بارش‌ها زمان عصر زیاد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری طارم با بیان اینکه تعداد منازل روستایی در مسیر سیل قابل توجه نیست اما به همان‌ها هم هشدارهای لازم داده شده است، اضافه کرد: همچنین به ساکنان این منازل پیشنهاد کردیم که نسبت به دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه به اهالی اراضی که در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن هستند یعنی گیلوان تا سرخ‌آباد هشدارهای لازم داده شده است، گفت: در همین راستا نسبت به مسدودسازی مسیرهای رودخانه قزل‌اوزن نیز اقدام شده است تا به مزارع حاشیه رودخانه نیز خسارت وارد نشود.

سرپرست فرمانداری طارم ادامه داد: 90 درصد محصولاتی که در حاشیه رودخانه قرار داشته و در مسیر سیل‌ هستند، بیشتر مربوط به کشت برنج است، ولی هنوز محصولی کشت نشده، چون زمان نشاء آن فرا نرسیده است و هشدار ما این است که به زیرساخت‌های سال‌های قبل خسارت وارد نشود.

صفری با بیان اینکه شهرستان طارم تا خروج سامانه بارشی در آماده‌باش است، افزود: به صورت مستمر با اعضای ستاد مدیریت بحران جلسات هماهنگی برگزار و نکات لازم گوشزد می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها