أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۵۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره علت عدم افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان پیمانی جدیدالاستخدام وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598، علی الهیار ترکمن در گفت: وگو با ایسنا، درباره علت عدم افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان پیمانی ورودی سال ۹۷ (ماده بیست و هشتی) دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بحث افزایش حقوق یکی از تکالیف دولت است و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی بر اساس قوانین ذیربط سالانه بخشنامه افزایش حقوق را تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: آنچه در مصوبه مربوط آمده این است که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق خاص نیرو‌های رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و به معلمان ماده بیست و هشتی و دانشجو معلم‌ها تسری پیدا نکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی باید مصوبه را ابلاغ کند گفت: اگر هر مرجع دیگری، چون مجلس ایرادی به مصوبه دولت دارد باید آن را با دولت حل و فصل و بررسی کند، اگر تشخیص دادند مصوبه باطل است، بخشنامه اصلاحی می‌آید و اگر هم که مصوبه درست بود، همان عملی می‌شود. این امر باید توسط مراجع ذیربط پیگیری شود.

الهیار ادامه داد: ما دقیقاً مفاد مصوبه ابلاغی را عمل کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه مگر معلمان ماده ۲۸ استخدام پیمانی آموزش و پرورش نیستند که مشمول این افزایش باشند؟ گفت: این افراد حقوق دوران کارورزی خود را می‌گیرند و حقوق رسمی برایشان برقرار نیست. دانشجو معلم‌ها نیز در حال تحصیل هستند و کارمند رسمی نیستند بنابراین حقوقی که برایشان مقرر می‌شود بر اساس قانون متعهدین خدمت است. مصوبه‌ای که آمده افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی را به این گروه‌ها تسری نمی‌دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا قرار است بر اساس برخی شنیده‌ها احکام حقوقی این گروه اصلاح شود یا خیر؟ گفت: خیر، فعلا بر اساس مصوبه موجود، درست عمل کرده‌ایم و چنین گمانه زنی‌هایی صحیح نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها