أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۷۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر کسب و کاری به لوگو احتیاج دارد. اما همه کسب و کارها نیروی حرفه‌ای برای طراحی یک لوگوی آبرومند را در اختیار ندارند. در چنین شرایطی، سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند به کمک این افراد بیایند.

پایگاه 598: هر کسب و کاری به لوگو احتیاج دارد. اما همه کسب و کارها نیروی حرفه‌ای برای طراحی یک لوگوی آبرومند را در اختیار ندارند. در چنین شرایطی، سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند به کمک این افراد بیایند.

در این مقاله شما را با پنج سرویس طراحی لوگو آنلاین آشنا می‌کنیم که امکان ساخت یک نماد ساده برای کسب و کارتان را فراهم می‌کنند. بعضی از این سرویس‌های معرفی شده، صرفا به ترکیب المان‌های آماده بسنده کرده‌اند اما بعضی دیگر امکانات بیشتری مثل تغییر آیکن و رنگ و فونت و ... را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. با هم در ادامه این پنج سرویس را مرور می‌کنیم.

1. Launchaco Logo Builder (وبسایت)

طراحی لوگو آنلاین

Launchaco یکی از ساده‌ترین وبسایت‌های طراحی لوگوست که به آن برمی‌خورید. اگر هیچ گونه تسلطی روی نرم‌افزارهای طراحی ندارید و صرفا یک لوگوی ابتدایی برای شروع کار می‌خواهید، Launchaco گزینه مناسبی برای شماست.

با ورود به این سایت (که نیازی به ثبت نام هم ندارد) می‌توانید اسم برندتان را نوشته و سپس استایل‌های مختلف را برایش امتحان کنید. این که فونت به چه شکل باشد، چه طیف رنگی برای نمایش لوگو مناسب‌تر است و آیا اضافه کردن آیکن به نوشته می‌تواند به زیباتر شدن آن کمک کند؟

با تعیین این موارد و ویرایش مختصر آن‌ها، می‌توانید پکیج جالبی از لوگوی طراحی شده را در قالب فایل زیپ تحویل بگیرید؛ پکیجی که شامل خود لوگو و موقعیت‌های مختلفی است که لوگو روی آن‌ها قرار گرفته تا بتوانید جلوه طرحی که زده‌اید را در جاهای مختلف ارزیابی کنید.

2. Logo Foundry (اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS)

طراحی لوگو آنلاین

اگر برای طراحی لوگو با موبایل راحت‌تر هستید، از اپلیکیشن Logo Foundry استفاده کنید. با نصب این اپ آرشیو بزرگی از آیکن و فونت‌های آماده در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید از ترکیب آن‌ها به لوگوی دلخواهتان برسید. ضمن این که یک سری لوگوی قابل دانلود بدون واترمارک هم به شما ارائه خواهد شد.

کلیه اشکال و باکس متن‌هایی که در لوگو فاندری می‌بینید قابل ویرایشند و تنظیمات ویرایشی آن کاربردی و فراوان. از شفافیت گرفته تا تنظیم رنگ و جهت چرخش آیکن‌ها و ... همگی تضمین می‌کنند که می‌توانید تصور ذهنی‌تان را به خوبی در محیط اپلیکیشن پیاده‌سازی کنید.

خروجی‌های لوگو فاندری در دو فرمت JPEG و PNG به شما تحویل داده می‌شوند و نکته خوب اینکه پس از اتمام کار، باز هم امکان اعمال ویرایش و تغییر در لوگو را خواهید داشت.

دانلود Logo Foundry برای اندروید | iOS 

3. Logo Dust و Free Minimal Logos (وبسایت)

طراحی لوگو آنلاین

حرفه‌ای‌ها در عوض ارائه خدماتی مثل طراحی لوگو از شما پول دریافت می‌کنند. ولی با این وجود هستند طراحانی که لوگوها و آیکن‌های طراحی شده خود را به رایگان در اختیار کاربران اینترنت بگذارند.

کسب و کارها هم می‌توانند با مراجعه به آثار این طراحان، از آن‌ها برای اهداف تجاری خود استفاده کنند. یکی از این وبسایت‌های ساخت لوگوی رایگان Logo Dust نام دارد که 47 لوگوی آماده در اختیارتان قرار می‌دهد. خوشبختانه لوگوها همه در فرمت SVG هستند و این بدان معناست که هر چقدر آن‌ها را بزرگ کنید، از کیفیت‌شان چیزی کم نخواهد شد.

مضاف بر این که رنگ لوگوها هم به آسانی قابل تغییر دادن است. این موضوع در مورد وبسایت Free Minimal Logos هم صدق می‌کند که مجموعه‌ای از لوگوهای مینیمال به طراحی مت نانی را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته تفاوت در اینجاست که لوگوهای این سایت را به شکل فایل پاورپوینت دریافت می‌کنید که ویرایش آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

4. Logomak (وبسایت)

طراحی لوگو آنلاین

Logomak در اصل راهنمایی برای ساخت لوگوست. این وبسایت خودش برایتان لوگو نمی‌سازد اما به شما کمک می‌کند که بسته به نیاز، بهترین فونت‌ها و رنگ‌ها را برای ساخت لوگوی اختصاصی‌تان به کار بگیرید.

با ورود به سایت، در درجه نخست باید حیطه‌ای که در آن مشغول به کار هستید را انتخاب کنید. سپس باید سه تگ که گویای ارزش‌های شرکت شما باشند را برگزینید تا Logomak بسته به این اطلاعات، پیشنهادات خودش را به شما ارائه دهد.

اگر Logomak را به چشم یک راهنما و نه یک طراح لوگو نگاه کنید، مطمئنا از راهنمایی‌های مؤثر آن می‌توانید استفاده زیادی ببرید.

5. Logo Rank برای ارزیابی لوگوی شما با هوش مصنوعی (وبسایت)

طراحی لوگو آنلاین

فرض کنیم شما به لوگوی دلخواهتان رسیده باشید. اما آیا لوگویی که ساخته‌اید از دیدگاه حرفه‌ای‌ها لوگوی مناسبی هست؟ Logo Rank این موضوع را برای شما بررسی خواهد کرد.

Logo Rank با تکیه بر یک هوش مصنوعی قدرتمند که با آنالیز بیش از یک میلیون لوگو تربیت شده، لوگوی شما را از ابعاد گوناگونی مورد بررسی قرار می‌دهد. کافیست فایل آن را در سایت بارگذاری کنید و منتظر نتیجه بنشینید.

Logo Rank لوگوها را بر اساس سه معیار ارزیابی کرده و به آن‌ها نمره می‌دهد: منحصر به فرد بودن، خوانایی و رنگ/کنتراست که یکی از ملاک‌های زیبایی‌شناسی لوگوی شماست. با در نظر گرفتن امتیازات اعطا شده به هر معیار، می‌توانید متوجه ضعف‌ها و نکات قوت لوگوی خود بشوید و برای بهبود و اصلاح طراحی آن تلاش کنید.

ساخت لوگو با استفاده از نرم‌افزار ورد مایکروسافت

نرم‌افزار ورد ابزار مخصوصی دارد که به کمکشان می‌توانید واترمارک بسازید. پروسه ساخت واترمارک هم به طراحی لوگو بی‌شباهت نیست. برای یادگیری ساخت واترمارک از طریق نرم‌افزار ورد توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله دیجیاتو را از دست ندهید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها