أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۷۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
تقوی نژاد گفت: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شده و به زودی آگهی استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع کمبود نیرو در وزارت بهداشت و مجوز استخدام سازمان امور استخدامی اظهار کرد: ما هماهنگی هایی با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی انجام داده ایم تا نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله کادر پزشکی، پرستاری ، اورژانس و غیره را جذب کنیم.

 

وی با اشاره به مجوز استخدام در وزارت بهداشت از سازمان امور استخدامی ادامه داد: امکان سنجی های لازم برای جذب و استخدام نیروهای جدید انجام شده و با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار استخدام نیروهای جدید صورت گرفته است و به زودی آگهی جذب و استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت به بدهی تامین اجتماعی به وزرات بهداشت اشاره کرد و کفت: ۹ هزار میلیارد تومان از تاین اجتماعی طلب داریم و مقرر شده است بخشی از آن را از شرکت های شستا به زودی پرداخت کنند.

تقوی نژاد دبا اشاره به موضوع سهم ۹ -بیست و هفتم حق بیمه تامین اجتماعی که در سلامت باید هزینه شود، گفت: بر اساس قانون مصوب ۹-بیست و هفتم حق بیمه پرداختی به تامین اجتماعی باید در حوزه سلامت هزینه شود اما بخشی از اعتبارات تامین اجتماعی که از این ردیف به دست می آید در حوزه سلامت صرف نمی شود و در بخش های دیگری هزینه می‌شود.

وی با اشاره به جداشدن حسابی در خزانه برای سهم درمان بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: صندوقی به دستور رئیس جمهور تشکیل به صورت جداگانه در خزانه ایجاد شد تا سهم ۹- بیست و هفتم تامین اجتماعی در این صندوق خزانه واریز شود اما متاسفانه اما مشکل اصلی این است کخ که تامین اجتماعی سهم ۹-بیست و هفتم را در این صندوق واریز نمی‌کند.

گفتنی است؛ برخی بخش های وزارت بهداشت با چالش شدید نیرو مواجه هستند که از جمله آن می توان به کمک پرستار، نیروهای اورژانس، کادر پزشکی و بهداشتی اشاره کرد و وزیر بهداشت در پایان سال گذشته از جذب ۹ هزار پرستار در سال جاری خبر داده بود.

به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوزهای اخذ ۹ هزار پست جدید برای اشتغال پرستاران در حال نهایی شدن است تا بتوانیم در اولین فرصت برای استخدام آنها اقدام کنیم و جامعه پرستاری از اقشار خدمت‌گزار در ارائه خدمات درمانی در کنار جامعه پزشکی هستند.

بنابر اعلام معاون پرستاری وزارت بهداشت هم اینک نیاز کشور در حوزه پرستاری در حدود ۱۰۰ هزار پرستار است تا بتوانیم جمعیت پرستاری کشور را به ۲۵۰ هزار پرستار افزایش بدهیم و با وعده وزیر بهداشت ۹ هزار پرستار امسال استخدام می شوند.

از طرفی بر طبق گفته های پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور بر اساس آیین نامه تصویب شده در هیئت دولت، اورژانس ۲۰ هزار نیرو کم دارد و بر اساس تفاهم انجام شده با سازمان امور استخدامی کشور باید سالی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر در این حوزه جذب شوند.

حالا باید منتظر ماند و دید که از ۲۰ هزار نیروی استخدامی سهمیه بخش‌های مختلفی چگونه خواهد بود.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها