کد خبر: ۴۵۸۳۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۹ تير ۱۳۹۸
به گزارش پایگاه 598، ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:

جهانگیری معاون اول ریاست جمهور در بخشنامه خرداد ماه سال جاری، به بانک ها، ادارات و وزارتخانه ها دستور اجرای لوایح چهارگانه FATF را داده و این بخشنامه را به کارگروه ویژه اقدام مالی نیز نشان داده اند. دولت با اتکا به این بخشنامه، به گروه ویژه اقدام مالی بیان کرده که FATF اجرایی شده از این رو تعلیق ایران از لیست سیاه تمدید شده است.

دولت استدلال کرده است که FATF در حال اجرا است و مراحل نهایی و پذیرش قانونی آن در انتظار مجمع تشخیص مصلحت نظام است. به نظر می رسد دولت با استناد به این بخشنامه به دنبال آن بوده که از گروه ویژه اقدام مالی زمان بخرد، اما از سوی دیگر اصرار این گروه به پذیرش پالرمو و CFT بی دلیل نیست، چرا که با پذیرفتن این لوایح و کنوانسیون ها، در واقع موشک های نقطه زن را در اختیار دشمن قرار داده تا مراکز مالی را هدف قرار دهند. به هیچ وجه پذیرش CFT و پالرمو جایز نیست، امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای مثبت به این لوایح و کنوانسیون ها ندهد.

اولین بند 9 گانه اقدام مقابل ایران در خصوص محدودیت فعالیت شعب خارجی موسسات مالی است، اگر در برابر این فشار ها مقاومت کنیم هیچ کاری از عهده آنها بر نمی آید، در حال حاضر مشکل ما داخلی است، با حل مشکلات داخلی به راحتی می توانیم با راه هایی که پیش روی ما قرار دارد تحریم ها را دور بزنیم. آنها متوجه شده اند که فشارهای حداکثری دیگر فایده ندارد و می خواهند با دست خودمان، کنوانسیون ها را امضا کنیم و این راه را بهترین ساز و کار برای رسیدن به اهدافشان می‌دانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها