أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۸۸۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۳ تير ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه فرهنگیان از رفع مشکلات حقوقی و استخدامی دانشجو معلمان خبر داد و گفت: ۴۳ هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حسین خنیفر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت گرا ویژه تامین معلمان مورد نیاز کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه معلمانی در ۲۰ رشته اصلی مورد نیاز کشور را تربیت می کند؛ در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجو داریم و مهرماه از ۱۱۰ هزار دانشجو عبور می کنیم اما نیاز آموزش و پرورش بالاتر از این آمار و ارقام است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ هزار فارغ التحصیل از دانشجویان پیوسته و مهارت آموز تحویل آموزش و پرورش می دهیم، افزود: سال گذشته ۴۱ هزار دانشجو پذیرش داشتیم و امسال پذیرش دانشجویان ما به ۴۳ هزار نفر می رسد به نحوی که ۱۸ هزار نفر مهارت آموز هستند و مابقی به صورت پیوسته پذیرش می شوند.

ساخت خوابگاه دانشجویی ویژه چهار هزار دانشجو

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این موضوع تا سال ۱۴۰۲ باید ادامه داشته باشد، ابراز داشت: امیدواریم از این طریق، حداقل نیاز آموزش و پرورش به معلم یعنی ۸۷ هزار نیرو را تامین کنیم گرچه نیاز واقعی آموزش و پرورش ۱۲۸ هزار نیروی معلم است.

وی تاکید کرد: امیدوایم بدین شیوه به تدریج از روش هایی همچون استفاده از سرباز معلم، نیروهای نهضت سوادآموزی و غیره فاصله بگیریم.

خنیفر با بیان اینکه یکی از گام های موثر ساخت سراهای دانشجویی و امورات فرهنگی مربوط به این اماکن است، گفت: بسیاری از استان ها با توجه به امکانات و تجهیزات موجود نسبت به ساخت خوابگاه های مجهز دانشجویی اقدامات لازم صورت می پذیرد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در نظر داریم تا به صورت قطعی خوابگاه هایی برای چهار هزار دانشجو به بهره برداری برسانیم.

اضافه شدن رشته های علوم و هنر به دانشگاه فرهنگیان

وی با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت های بالقوه فراوانی در زمینه تربیت معلمان دارد، افزود: در نظر داریم تا با فراهم شدن شرایط، پردیس خواهران و برادران را در این منطقه احداث کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: همچننی این آمادگی وجود دارد تا در صورت مکان یابی مناسب و فراهم شدن شرایط لازم دانشگاه فرهنگیاندر این منطقه ساخته می شود و شرایط ساخت دانشگاه جامع حتی تا مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد.

وی از اضافه شدن رشته های علوم و هنر به رشته های دانشگاه فرهنگیان خبر داد و ابراز داشت: همچنین در نظر داریم تا رشته کارشناسی ارشد را از ۱۰ رشته به ۲۰ رشته ارتقاء دهیم.

وی بیان داشت: مهم ترین دغدغه دانشجو معلمان موضوع استخدام آنها بود که با کمک مجلس مشکل استخدام و حقوق آنان رفع شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها