أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۶ تير ۱۳۹۸
بالای ۱۰۰ شرکت ارز دولتی دریافت کرده‌اند/
تنها یک روز پس از اعلام وزیر بهداشت مبنی بر عدم شفافیت در تخصیص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز دولتی به شرکت‌های واردکننده لوازم و تجهیزات پزشکی، سازمان غذا و دارو با هدف ایجاد شفافیت لیست این شرکت‌ها را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه 598، بیست و سوم تیرماه بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این وزارتخانه شبکه رانت و فساد شکل گرفته است، گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقا معلوم نیست چه کسی برده و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات‌پزشکی و حتی برخی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم، اظهارداشت: بسیاری این شرکت‌های وابسته به هیات امنای ارزی هر یک به نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و بعد از آن هم اغلب این شرکت‌ها هم منحل خواهند شد.

*لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی وزارت بهداشت منتشر شد

تنها یک روز بعد از انتشار سخنان نمکی وزیر بهداشت، روابط عمومی اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو که یکی از زیر مجموعه‌های وزیر بهداشت محسوب می‌شود، طی اطلاعیه‌ای لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی که لوازم و تجهیزات دندانپزشکی وارد کرده‌اند را اعلام کرد.

در اطلاعیه این اداره‌کل آمده: «در راستای شفاف‌سازی و ضرورت نظارت بر فرآیند توزیع مواد و تجهیزات دندانپزشکی که با ارز نرخ رسمی وارد کشور شده‌اند و در راستای اجرای تصویب‌نامه‌های هیات محترم وزیران و مصوبات ستاد اقتصادی دولت که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، به اطلاع می‌رساند که فهرست شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی دریافت‌کننده ارز با نرخ رسمی برای تامین مواد اولیه و قطعات ساخت تولید در سال ۱۳۹۷ به شرح ذیل منتشر و در دسترس عموم است.»

گفتنی است که مطابق با جدول منتشر شده از سوی اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ شرکت در حوزه مواد اولیه خط تولید و قطعات ساخت دستگاه ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، با توجه به سخنان اخیر وزیر بهداشت و همچنین شفافیت سازمان غذا و دارو در خصوص انتشار لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی، باید منتظر ماند و دید که آیا ادعای وزیر بهداشت در خصوص فساد در این وزارتخانه در زمینه دریافت ارز دولتی صحت دارد یا فساد شکل گرفته در این وزارتخانه ریشه در جای دیگری دارد.
 
در زیر لیست کامل این شرکت ها را مشاهده می کنید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها