أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۶ تير ۱۳۹۸
رسانه ملی در برابر فشارها مقاومت کند/
جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما از رئیس رسانه ملی خواست تا در مقابل فشارها مقاومت کند و با حمایت از نیروهای انقلابی زمینه ورود پرقدرت رسانه ملی به ساخت آثار هنری پیرامون مسائل اصلی کشور و روایت قهرمانی جوانان گمنام را فراهم آورد.
به گزارش پایگاه 598، جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما طی نامه‌ای ضمن اشاره به آمارهای معتبر و رسمی درباره اقبال گسترده مردم نسبت به سریال «گاندو» از علی عسگری رئیس رسانه ملی خواست تا در مقابل فشارهای ناجوانمردانه مقاومت کند و با حمایت قاطع از نیروهای انقلابیِ رسانه ملی که چنین آثاری را تولید می کنند زمینه ورود پرقدرت رسانه ملی به ساخت آثار هنری پیرامون مسائل اصلی کشور و روایت قهرمانی ها و ایثارگری جوانان گمنام این ملت را فراهم آورد.

متن این نامه به شرح زیر است:

« درسریال‌ها به مسائل ملی بپردازید؛ ازشهدای عزیز، از دفاع مقدس، ازانقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه های ایمانی  ملت  و مظاهر آن ، از  ایستادگی‌شان در برابر   ابرجنایت‌کاران  و مفسدان  عالم و...  بگوئید؛ عظمت و استقلال  و شجاعت  و ظرفیت‌های علمی و عملی این ملت را  با زبان هنر بیان کنید. 

مقام معظم رهبری (مدّظله العالی)

جناب آقای دکتر علی‌عسگری

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، همانگونه که مستحضر هستید از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران در سال 57 استکبار جهانی از هیچ تلاشی برای ضربه به این شجره طیبه فروگذار نکرده است. در این میان یکی از حربه ها و ابزار استکبار برای ضربه به نظام اسلامی نفوذ عوامل خود در سطوح مختلف نظام و مسئولین بوده است و از این راه ضربه های سختی را بر پیکره نظام وارد کرده و داغ بهشتی ها و رجایی ها را بر جان این مردم مؤمن و مظلوم برجای نهاده است.

اکنون نیز پس از گذشت چهل سال و تنومند و قدرتمند شدن بیش از پیش نظام اما خطر نفوذ پیچیده تر از گذشته وجود دارد و مقام معظم رهبری نیز به صورت مؤکد به مسئولین و مردم در این فقره انذار داده اند.

متاسفانه با توجه به سیاست به اصطلاح «تنش زدایی» که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته است و نگاه غربزده حاکم بر مسئولین آن که با قرارداد های استعماری، پیوستن به معاهدات بین المللی و طرق مختلف دیگر خواسته یا ناخواسته سعی در هضم نظام اسلامی در نظم نوین جهانی مد نظر استکبار را دارندکه این امر بستر و خطر نفوذ عوامل استکبار را بیش از پیش پر رنگ کرده است.

در این میان رسانه ملی با حرکتی جسورانه و خلاقانه اقدام به ساخت و پخش سریال «گاندو» نمود که در آن با پرداختن به مسئله نفوذ سرویس های جاسوسی غربی، اقتدار حافظان امنیت این کشور و سربازان گمنام امام زمان (عج) را به تصویر کشید و هیمنه دروغین استکبار و زبونی عوامل آن را در مقابل فرزندان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

 این امر موجب تقویت حس خودباوری و اقتدار در میان مردم شد. بر این اساس وظیفه خود میدانیم از جنابعالی، عوامل ساخت این سریال و مسئولین شبکه سوم سیما که از این اثر پشتیبانی و نسبت به پخش آن اقدام کردند صمیمانه تشکر نمائیم.

استقلال کشور اسلامی ایران و عزت مردم مسلمان آن همواره یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بوده است که در راه آن مجاهدت های فراوانی صورت گرفته و امروز ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی در اوج عزت و استقلال است که این مهم توسط این سریال به خوبی به تصویر کشیده شد.

اما متاسفانه پس از پخش این سریال و اقبال افکار عمومی نسبت به آن شاهد اظهارات و اقدامات ناشایست و غرض ورزانه برخی مسئولین و جریانات سیاسی بودیم و گفته می شود که دولت به بهانه پخش این سریال  رسانه ملی را تحت فشارهای غیرقانونی اقتصادی و سیاسی قرار داده است. بدانید و بدانند همانطور که آمارهای معتبر و رسمی از اقبال گسترده مردم نسبت به این سریال حکایت دارد رسانه ملی در این فقره حمایت مردم و رهبری انقلاب (که همواره از اقدامات انقلابی پشتیبانی کرده اند) و ان شا الله توفیقات الهی را به همراه خود دارد. در پایان از جنابعالی تقاضامندیم این سرمایه های ارزشمند را توشه و پشتیبان راه خود قرار دهید و در مقابل فشارهای ناجوانمردانه مقاومت کنید و با حمایت قاطع از نیروهای انقلابیِ رسانه ملی که چنین آثاری را تولید می کنند زمینه ورود پرقدرت رسانه ملی به ساخت آثار هنری پیرامون مسائل اصلی کشور و روایت قهرمانی ها و ایثارگری جوانان گمنام این ملت را فراهم آورید.

نسئل الله منازل الشهداء

امیر موسیوند

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها