أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۶ تير ۱۳۹۸
صالحی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛
حجت الاسلام محمد صالحی، مسئول دوره اسلام ناب طلبگی خصوصیات و اهداف این دوره آموزشی را تبیین کرد.
به گزارش پایگاه 598، برگزاری دوره تشکیلاتی اسلام ناب ۹۸ و حضور اساتید برجسته در این دوره و شرکت حدود هزار طلبه و دانشجو در این دوره ما را بر آن داشت تا با حجت الاسلام محمدصالحی، مسئول دوره اسلام ناب طلبگی گفت و گویی انجام دهیم.

حجت الاسلام صالحی در مورد دوره اسلام ناب گفت: به حول و قوه الهی پنجمین دوره تشکیلاتی اسلام ناب امسال در حال برگزاری می باشد. اولین دوره اسلام ناب طلبگی در سال ۱۳۹۷ به صورت آزمایشی برگزار شد که به صورت جذب انفرادی طلاب صورت گرفت که الحمدلله با تجربه ای که در این دوره حاصل شد توانستیم دومین دوره اسلام ناب طلبگی را امسال برگزار کنیم که مهمترین تمایز این دوره با دوره قبل این است که در این دوره طلاب به صورت تشکلی جذب شده اند یعنی افرادی که در حوزه علمیه دارای تشکل می باشند و یا جمعی هستند که پتانسیل ایجاد تشکل را دارند در این دوره حضور به هم رسانیدند که البته این سیاست نیز در دوره دانشجویی هم دنبال می شود و هدف از این سیاست، رسیدن به آرمان وحدت حوزه و دانشگاه می باشد که ساز و کار متناسب با آن نیز پیگیری می شود. به لحاظ کمی هم شرکت کنندگان در دوره امسال نسبت به سال قبل ۳ برابر شده اند و گستره مخاطبین نیز از سراسر ایران است.

وی در مورد استقبال طلاب از این دوره گفت: میزان استقبال طلاب از دوره امسال به حدی زیاد شده بود که برای ما غیر قابل تصور بود و ما به خاطر محدودیت ها و مقدوراتمان مجبور شدیم سایت ثبت نام را حدود ۱۰ روز زودتر از موعدی که اعلام کرده بودیم غیر فعال کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین علت این استقبال وجه تمایز دوره تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی با سایر دوره های برگزار شده طلبگی می باشد.

وی افزود: دوره اسلام ناب به دنبال ارائه اسلام ناب محمدی در قالب یک چهره منسجم و نظام مند در فضایی فرهنگی و محیطی که مشحون از عناصر مکتب امام و اسلام ناب است، می باشد. به طور خلاصه در این دوره می خواهیم اسلام معنویت، حماسه و عقلانیت را برای مخاطبی که چهار نیاز اصلی آشنایی با منظومه اسلام، ارتباط با منابع آن، بهره مندی از پاسخ های معاصر آن و نهایتاً آشنایی با نظام اندیشه رهبران انقلاب را دارد برای نسل امروز تبیین کنیم.

حجت الاسلام صالحی گفت: شاید بتوان وجه دوم امتیاز دوره تشکیلاتی اسلام ناب را نسبت به سایر دوره ها در این دانست که ما به دنبال زمینی کردن معارف و تئوری ها اسلامی در مدیریت صحنه اقدام از طریق تشکل های انقلابی می باشیم و بر همین اساس پس از اتمام کلاس های تئوری در دوره که شامل تبیین هویت طلبه عصر امام خمینی (ره) و نظام اندیشه رهبران و سبک زندگی می باشد برنامه ۲ روزه ای با عنوان میدان به تمرین و تضارب آراء در باب تشکل و تشکیلات می پردازیم. میدان ها، دوره هایی از جنس اقدام می باشند که در راستای کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی به دنبال دستآوردی عملیاتی برای تشکل ها و ایجاد ارتباط و شبکه ای به هم متصل از طلاب و دانشجویان می باشد، استفاده از اساتید جوان و دغدغه مند و بزرگان باتجربه موجب غنای آموزشی و عملیاتی این دوره شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در دوره اسلام ناب طلبگی امتداد و استمرار محتوا و ارتباط با افراد و تشکل ها در طول سال است. دوره اسلام ناب به عنوان پشتیبان فکری و محتوایی با برگزاری جلسات و راهبری و مشاوره و حضور در میدان های عمل تشکل ها این ارتباط را حفظ کرده و به دنبال ارتقای سطح تشکل ها و افزایش تأثیر این محتواهاست که این امر برگ برنده دوره تشکیلاتی اسلام ناب در راستای تأمین نیروی انسانی گزینش شده و آماده جهت شرکت در دوره های مقدماتی و تکمیلی اسلام ناب است.

وی در مورد هدف این دوره اظهار داشت: در دوره اسلام ناب می خواهیم چگونگی سرپرستی زندگی انسان بوسیله اسلام ناب را در مقابل سرپرستی زندگی انسان بوسیله اسلام امریکایی، اسلام ذلیل و مضمحل و منحل شده در نظام کفر را که در قالب اسلام بدون باطن و حقیقت ارائه می شود، نشان دهیم.

وی ادامه داد: می خواهیم تفاوت اسلام بدون حب و بغض، اسلام بدون تولی و تبری، اسلام بدون امر به معروف و نهی از منکر که منجر به تنهایی ولی زمان می شود را با اسلامی که طلاب و دانشجویان در آن بازوی امتداد احکام ولی در سطح جامعه می باشد را نشان دهیم.

صالحی در پایان گفت: انتظار ما از طلاب شرکت کننده در این دوره این است که با توجه به معارف کسب شده و ارتقای سطح فهم و بلندتر شدن افق دید آنها نسب به حرکت جامعه اسلامی در رسیدن به تمدن اسلام تحت ولایت ولی حق، به دنبال گسترش و امتداد این طرز تفکر و این نوع نگرش در تمام ساحت های زندگی خود اعم از علم و تهذیب و حضور اجتماعی باشند و ما را در به ثمر رساندن اهداف دوره در حکومت اسلامی یاری دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها