أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۶ تير ۱۳۹۸
بازداشت یک متهم به فساد در دستگاه عدالت؛
صرف دستگیری چنین فردی که در فسادهای متعددی دست داشته است، کافی نیست و از مرجع قضایی کشور انتظار می‌رود که برخوردش با «اکبر طبری» به بازداشت او ختم نشود و وی بابت اتهاماتش محاکمه شود.
به گزارش پایگاه 598، «گسترش عدل موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد... در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید» این بخشی از حکم رهبر انقلاب در انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه بود. مشخصاً مطالبه رهبر انقلاب از آیت‌الله رئیسی، ایجاد تغییر و تحول در دستگاه قضایی، متناسب و زیبنده با ارزشهای انقلاب اسلامی بود. به گزارش رجانیوز، اولین گامی که آیت‌الله رئیسی پس از استقرار در قوه قضائیه در راستای امر مقام معظم رهبری برداشت، برکناری «اکبر طبری»مدیرکل امور مالی دستگاه قضایی  در زمان ریاست مرحوم آیت‌الله شاهرودی و معاونت اجرایی قوه قضائیه در زمان ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بود.


 حال حدود سه ماه پس از برکناری «اکبر طبری» توسط آیت‌الله رئیسی، چند روز قبل رسانه ها از قول برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که «اکبر طبری» توسط نهادهای امنیتی کشور در شمال کشور بازداشت شده و به تهران منتقل شده است.

 امروز(25 تیر 98) نیز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با رسانه‌ها، با تایید دستگیری طبری توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: «فردی که قبلا در حوزه ریاست معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و خبر صحت دارد و موضوع پرونده نیز آن گونه که بیرون مطرح می‌شود نیست.»

 اسماعیلی دلیل بازداشت طبری را اینطور تشریح کرده است: «آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناصواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی دستگاه قضایی مطرح است.»

 گوشه‌ای از مفاسد طبری

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای که در خرداد ماه سال جاری با خبرگزاری فارس داشت، از «اکبر طبری» بعنوان عنصر فاسدی یاد کرد که دو رئیس قوه قضا را بیچاره کرده بود.

 امام جمعه لواسان نیز در برنامه شب گذشته «جهان آرا» در قسمتی از گفتگوی خود، با اشاره زمین‌خواری‌ های منطقه کلاک، درباره نقش «اکبر طبری» در زمین خواری های آن منطقه گفت: « در دوره قبلی قوه قضاییه در دوره آقای آملی یک نفر آمد یک سری اطلاعات از وضعیت اسفناک کلاک و زمین خواری های آنجا به من داد....دو روز بعد همین آقای طبری که خودش دستگیر شده، آمد گفت این آقا(فردی که از زمین‌خواری کلاک به امام جمعه لواسان اطلاعات داده بود) را بگیرید دستگیر کنید.»

 همچنین در بخشی دیگر از برنامه دیشب «جهان آرا»، درباره ارتباط «اکبر طبری» با زمین‌خواری منطقه کلاک، از وی بعنوان تأمین کننده مجوز های زمین‌خواری یاد شد.

 ناگفته نماند که پس از برکناری طبری توسط آیت‌الله رئیسی، برخی از رسانه اعلام کردند که وی به همراه آیت‌الله آملی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. اما دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی با انتشار اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

 البته دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی در بخشی از این اطلاعیه خود، به دفاع از «اکبر طبری» نیز پرداخته بود. در این اطلاعیه آمده بود: «برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود.»

 بازداشت معاون اجرایی قوه قضائیه در زمان آیت‌الله لاریجانی در کنار محاکمه دیگر مفسدین اقتصادی نظیر «هادی رضوی»، «برادران ریخته‌گران»، «قربانعلی فرخزاد»، نشان از آن دارد که عزم رئیس جدید دستگاه قضا برای تحقق فرموده‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی برخورد با فساد، جدی بوده و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد.

 اما ذکر این نکته نیز ضروری است که صرف دستگیری چنین فردی که در سالهای حضور خود در قوه قضائیه، از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و در فسادهای متعددی دست داشته است، کافی نیست و از مرجع قضایی کشور انتظار می‌رود که برخوردش با «اکبر طبری» به بازداشت وی ختم نشود و وی بابت اتهاماتی که به او وارد است، محاکمه شود.

 چرا که با توجه به بی عملی و بی تدبیری دولت در بهبود وضعیت کشور، امید مردم به برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی، فارغ از هر جناح‌بندی است.

 انتشار  خبر بازداشت «اکبر طبری» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سبب شد کاربران فضای مجازی با هشتگ #طبری نسبت به دستگیری معاون اجرایی قوه ‌قضائیه در زمان ریاست صادق لاریجانی واکنش نشان دهند و از اقدامات قاطعانه‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با مفسدان اقتصادی و امنیتی تشکر کنند.

 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها