أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۷ تير ۱۳۹۸
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان وضعيت جسمي خوبي ندارد. با اين حال قبل از بروز علايم جسماني وي، مرکل عملا قدرت مانور خود در صحنه سياسي اروپا را از دست داده بود!

به گزارش پایگاه 598، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان وضعيت جسمي خوبي ندارد. با اين حال قبل از بروز علايم جسماني وي، مرکل عملا قدرت مانور خود در صحنه سياسي اروپا را از دست داده بود! به عبارت بهتر، صدر اعظم آلمان مدت‌هاست که ديگر در کسوت يک رهبر فعال در معادلات سياسي اروپا ايفاي نقش نمي کند! سياري از تحليلگران مسائل اروپا معتقدند که دوران قدرت مرکل عملا به پايان رسيده است. صدراعظم سرزمين ژرمن‌ها ديگر به مانند دوران اول، دوم و حتي سوم دوران صدر اعظمي خود، نماد قدرت در اروپاي واحد محسوب نمي شود.در اين ميان، بروز علايم بيماري مرکل سبب شده است تا بسياري از سران اروپاي واحد نسبت به بحران رهبري در اين مجموعه نگران شوند. صورت مسئله کاملا مشخص است! هم اکنون، صدر اعظم آلمان از يک سو نگران آينده سياسي خود و از سوي ديگر، نگران سرنوشت شوم اتحاديه اروپا و منطقه يورو است. با اين حال بايد پذيرفت که آنگلا مرکل، خود نيز در شکل‌گيري وضعيت به وجود آمده نقش دارد! سياست‌هاي اقتصادي رياضتي اعمال شده از سوي صدر اعظم آلمان و همراهي غير ضروري وي با بسياري از دستورات و سياست‌هاي دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه در ايالات متحده آمريکا، نقش مهمي در ايجاد شرايط فعلي داشته است.


اين در حالي‌است که صدر اعظم آلمان روزهاي خوبي را سپري نمي کند! او عملا قدرت را در حزب دموکرات مسيحي به رقيب سنتي خود در اين حزب يعني کارن باوئر تحويل داده است. آنگلا مرکل اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ از قدرت کناره گيري مي کند، اما نظرسنجي هاي صورت گرفته در کشور آلمان وي را به شدت نگران ساخته است.تفسير نتايج اين نظرسنجي ها نشان مي دهد که مجموع محبوبيت دو حزب سنتي آلمان يعني ائتلاف احزاب مسيحي و حزب سوسيال دموکرات به زير ۵۰ درصد رسيده است. اين به معناي عدم محبوبيت دولت ائتلافي در نزد شهروندان آلماني است. هم اکنون مرکل ناچار است اين دولت ضعيف ائتلافي را تا سال ۲۰۲۱ اداره کند!


هم اکنون سوالات زيادي در خصوص آينده سياسي مرکل و بحران رهبري اروپا مطرح است. پوليتيکو در خصوص آخرين وضعيت سياسي صدر اعظم سرزمين ژرمن‌ها مي نويسد :” مرکل هنوز هم محبوب است اما در موضعي نيست که "رهبري” مورد نياز اکنون را ارائه دهد. مرکل براي نجات دولت ائتلافي خود وارد عمل شده و قول اقدامات مهمي در زمينه تغييرات آب و هوايي را داده اما سوسيال دموکرات‌ها شريک دولت ائتلافي در هر زمان ممکن است از دولت ائتلافي خارج شوند. حزب خود مرکل نيز مشکلاتي دارد و انتخابات محلي پاييز آينده در ساکسوني (زاکسن)، براندنبرگ و تورينگيا ممکن است موجب تقويت بيشتر "آلترناتيو براي آلمان” و حزب سبزها شود. نوعي "تغيير رژيم” محتمل به نظر مي‌رسد. در اين صورت چه کسي زمام را به دست مي‌گيرد؟ تا کنون چهره‌هايي مانند "فردريش مرتس” و "آنگرت کرامپ- کارنبائور” از حزب دموکرات مسيحي مرکل و "رابرت هابک” از حزب سبز مطرح شده‌اند.”


در هر حال، مرکل به پايان خط رسيده است. اين واقعيتي است که بسياري از تحليلگران نسبت به آن اذعان دارند.هم اکنون، موضوع سلامت جسمي مرکل به يکي از دغدغه هاي مهم سران اروپايي و شهروندان آلماني تبديل شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مي‌گويد پس از سومين لرزش در انظار عموم در کمتر از يک ماه، اکنون مراقبت بيشتري از خود به عمل مي‌آورد، اما هيچ جزئياتي از اين لرزش ارائه نداد و بنابراين گمانه‌زني‌ها همچنان ادامه دارد.
منبع: پوليتيکو


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها