أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۰۹۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۲۷ تير ۱۳۹۸
گفتگوی سایت رهیافته با دختر رهیافته چینی:
چون در محیط کارم فقط من مسلمان بودم و غذای حلال و رستوران اسلامی در اطراف محیط کارم وجود نداشت. غذای من فقط برنج و مقداری شکر به عنوان طعم دهنده غذایم بود. بعد از تعویض مدیریت محل کارم، از نظر پوشیدن حجاب و روسری با مشکل روبرو شدم و از آنجا که نسبت به حجابم بسیار حساس بودم تصمیم به کنار گذاشتن و ترک کردن کارم شدم
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مصاحبه و ترجمه از زبان چینی زهرا فضلی

我的中文名字:赵永兰,入教后伊玛目给我取了个经名:阿里耶,1974年9月1日出生于安徽省……

اسم من جائو یونگ لن هست، بعد از مسلمان شدن روحانی مسجد یک اسم اسلامی برای من انتخاب کرد به نام عالیه. من متولد اول سپتامبر سال 1974 از شهر انخویی چین هستم.

您为了增加您的信仰或者增加对伊斯兰教的了解都做了一些什么?

答:学习伊斯兰教知识,坚持礼拜。

رهیافته : برای تقویت ایمان و باور دینی تان چه کارهایی میکنید؟؟

یادگیری احکام و اطلاعات مربوط به دین اسلام، همچنین مداومت بر خواندن نماز.

在您看来信仰真主还有相信后世的生活对于今世生活中遇到的困难有没有帮助或影响?

答:坦然接受一切。

رهیافته : به نظرتان باور به خدا و ایمان به معاد چه تاثیری در رفع مشکلات زندگی دارد؟؟

باعث میشود که براحتی با همه چیز روبرو بشویم و مشکلات را بپذیریم کنار بیاییم.

您觉得中国穆斯林应该有什么样的态度才会良好的效果?

答:认主独一

رهیافته : به نظرتان رفتار مسلمانان در کشور چین باید چگونه باشد؟؟

باید به اصل یگانی و بی همتا بودن خداوند آشنا بوده و اعتقاد داشته باشند.

您觉得中国穆斯林对中国政府有危险吗?

答:没有。中国穆斯林爱国家,终于安拉终于国家。

رهیافته : آیا مسلمانان چین برای دولت چین خطر آفرین هستند؟؟

نه هرگز. مسلمانان چینی کشور خود را دوست دارند و همانطور که به وجود خداوند در زندگی خود اهمیت می دهند به کشور خود نیز اهمیت می دهند.

是什么原因让您开始了解伊斯兰教然后决定成为一个穆斯林?

答:认识了穆斯林,觉得有信仰很好,自己精神的需要。

رهیافته : شما چطور و به چه علتی تصمیم به آشنایی با دین اسلام و مسلمان شدن گرفتید ؟

با آشنایی دوستان مسلمان و آشنا شدن با دین و اعتقاد آنها به این باور رسیدم که وجود ایمان و اعتقاد در زندگی بسیار مهم و مفید است و همچنین به دلیل نیازهای روحی و ذهنی خود تصمیم گرفتم دین اسلام را انتخاب کنم.

自从您进入伊斯兰教有多久的时间?

答:三年。

رهیافته : چند سال هست که مسلمان شده اید؟

سه سال

您加入伊斯兰教后和您家人、亲戚或周围朋友的关系有没有什么变化?或者说他们对您的做法有没有什么意见?

答:我的家人,亲戚,还有许多非穆斯林朋友普遍问我同一个话提,你每天戴着头巾,穿着拜服,每天五功礼拜,你不累吗?一日三餐,我不礼拜也是一日三餐,

首先求主饶恕我!对于此问题我些微谈一下自己的观点。

我们要知道,真主是仁慈的,今世他给每一个被造物(人类和牲畜)给养。在今世信仰真主者不信仰真主者都会得到生活所需。

于有人吃饭是为了活着,有人活着是为了吃饭的道理一样。

《古兰经》:”你们当吃真主所供给你们的合法而佳美的食物,你们当敬畏你们所信仰的真主。”(筵席章第88节)

穆斯林的一日三餐选择清真佳美的食物,一日三餐后更重要的是敬畏所信仰的真主。有信仰有生活的价值和意义。

后世真主独慈信道并且行善者乐园的归宿。

رهیافته : روابط خانوادگی امروز شما ، پس از مسلمان شدن مستحکم تر شده یا به علت مسلمان شدن دچار مشکل هستید؟

خانواده ام، دوستانم، آشنایانم و بسیاری از دوستان غیر مسلمانم همیشه این سوال رو از من می پرسند که از اینکه هر روز روسری می پوشی، لباس پوشیده و اسلامی به تن داری و هر روز پنج بار عبادت می کنی احساس خستگی نمی کنی؟ اما به نظر من آیا اینطور نیست که همه ما هر روز سه وعده غذا می خوریم، اگر من هر روز نماز هم نخوانم باز خوردن سه وعده غذا رو تکرار می کنم.

امیدوارم خدا من را ببخشد که با این نوع طرز فکر خود به این سوال به آنها جواب میدهم.

همه ما باید بدانیم، خدواند مهربان و رحیم است، او در این دنیا به همه آفریده هایش (آنسان ها و موجودات دیگر) روزی می دهد، و در این دنیا چه انسان هایی که به خدا اعتقاد دارند و چه انسان هایی که به خدا ایمان ندارند همه روزی خود را دریافت می کنند.

در آیه 88 سوره مائده آمده است: "و از نعمت های حلال و پاکیزه ای که خدا روزی شما فرموده بخورید؛ و از خدایی که به او ایمان دارید پروا کنید”.

همه ما مسلمان ها روزانه در سه وعده غذایی خود از خوراکی های حلال و پاکیزه استفاده می کنیم و بعد از آن باید از خداوند و پروردگار خود سپاسگذاری کنیم. هر کسی که ایمان و اعتقاد دارد زندگی او نیز با هدف و ارزشمند خواهد بود.

در آن دنیا خداوند آمرزنده و غفور بنده های مومن خود را به بهشت وعده داده است.

تصویری از نماز خواندن خانم جائو یونگ لن (عالیه) در محل زندگی اش

您的宗教和您在社会上的生活活动有没有什么影响?

答:我入教三年,这三年里我经历了风风雨雨,心里也承受着压抑与无奈,我是汉族,在我的朋友圈里穆斯林很少,每次和朋友一起聚餐的时候,我的心都会痛,看到他们吃非法食物,喝酒,抽烟,……我很想引导他们走进伊斯兰,但是很难,生活中经常遇到那些非穆斯林指指点点,口无遮拦,还好我心里有一颗纪念真主的心,感觉那些话语在我心中无阻挂齿。,坚定信仰,风雨过后才会见彩虹,

رهیافته : مسلمان شدنتان بر روابط آجتماعی شما تاثیری داشته است؟

از مسلمان شدنم سه سال می گذرد و در این سه سال سختی های زیادی را پشت سر گذاشته ام، و درون قلب خود فشارهای روحی و ناراحتی های بسیاری را تحمل کرده ام. من از قومیت هان چین هستم و در اطرافم دوستان مسلمان خیلی کمی وجود دارد، هر وقت که همراه اطرافیان و دوستانم درحال غذا خوردن هستیم قلبم بسیار آزرده و ناراحت می شود، چون می بینم که آنها چطور از غذاهای غیر حلال و مشروبات الکلی و دخانیات استفاده می کنند و با اینکه من خیلی دلم می خواهد به آنها تذکر بدهم و راهنمایی شان کنم اما نمی توانم، چون بسیار مشکل است. گاهی اوقات نیز با برخی از غیر مسلمان هایی روبرو می شوم که من را با اشاره به هم نشان می دهند و خیلی صریح و بی پرده درمورد من و اعتقاداتم نظر می دهند، اما خداروشکر که همیشه درون قلب خود ذکر و یاد خدا را دارم و همین باعث می شود که حرف ها و نظرات انها برای من بی اهمیت شوند. استقامت و پایداری به اعتقاد باعث می شود که بعد از گذراندن باد و باران دیدن رنگین کمان میسر می شود (در واقع یک ضرب المثل چینی هست که اینطور بیان می کند: هر سختی آرامش و راحتی به ارمغان می آید).

您加入伊斯兰教之前对于穆斯林尤其是穆斯林妇女有什么看法?

答:我三年之前,每当我看到穆斯林女人羞体遮盖起来,戴着头巾,穿着长衣长裤,我就好奇地多看几眼,感觉很美,是在保护自己,要对自己负责,对所有穆斯林负责,因为一个人的放纵会牵连到很多穆斯林的!

我就想戴着头巾,穿着漂亮的长裙,再不要披头散发,袒胸露背了,那样不但自己干罪,还会引诱别人干罪,就想用宽大的伊斯兰的服饰遮蔽自己的身体身体吧,用头巾遮盖自己的头发吧,让自己成为穆斯林吧,做一个两世快乐的穆斯林吧。伟大的安拉创造了我们,给了我们一切,我们必须服从安拉的一切命令,努力的做一个安拉所喜悦的仆人,我们祈求伟大的安拉赐悯我们,引导我们,使我们成为更优秀的穆斯林,阿米乃!

رهیافته : قبل از اینکه به اسلام روی بیاورید، چه نگرشی نسبت مسلمانان و به زنان مسلمان داشتید؟

سه سال پیش، قبل از مسلمان شدنم هر وقت زنان مسلمان را می دیدم که بدن و سر خود را می پوشاندند و روسری به سر دارند و لباس های بلند می پوشند، با کنجکاوی بسیاری نگاهشان می کردم و احساس می کردم که بسیار زیبا هستند، احساس می کردم که درواقع از زیبایی خود مراقبت می کنند و نسبت به خودشان و سایر مسلمان ها یک نوع احساس وظیفه دارند، چون افراط و غفلت یک مسلمان باعث شامل شدن بسیاری از مسلمان ها می شود.

من هم دوست داشتم روسری سر کنم، لباس بلند و پوشیده به تن کنم و دیگر دوست نداشتم موها و بدنم را آزاد و رها و در معرض دید همگان قرار دهم که نه تنها باعث انجام گناه برای خودم می شدم بلکه دیگران را به گمراهی و گناه می کشیدم. به همین دلیل احساس کردم که من هم دلم می خواهد لباس های اسلامی به تن کنم و بدن خود را بپوشانم، و با روسری موهای خود را بپوشانم و با این روش به یک زن مسلمان تبدیل شوم و شادی هر دو دنیا را به دست آورم. خداوند بزرگ ما را آفریده و همه چیز به ما عطا کرده است، ما نیز وظیفه داریم دستورات او را اطاعت کنیم و با تلاش و سعی خود به یک بنده مورد رضایت و پسند خداوند تبدیل شویم. ما باید از خداوند درخواست کنیم  که ما را ببخشد و هدایت کند تا ان شاء الله ما به یک مسلمان نمونه و کامل دست یابیم.

تصویری از نمازخواندن خانم جائو یونگ لن ( عالیه) که توسط خبرنگار سایت رهیافته گرفته شده است

请您跟我们说一说关于您的生活情况,或者说是介绍一下自己的生活情况。

答,我现在生活感觉很好,我2019年2月30日离开了我工作以久的公司,我是一位酒店管理人员,工资待遇也很好,洗礼,礼拜,也很方便,我以我的服务态度也给公司创造了价值,但是我的饮食成了很多问题,公司只有我一个是穆斯林,没有清真餐厅,我每天只能吃白米饭加入白糖当调味,2019年公司换了老板,对我戴头巾非常反感,所以我决定放弃工作,保护我的头巾,……知感主,我认识了伊朗夫妻俩人,我们成了朋友,我帮他们接送孩子,做饭,我现在感觉很快乐,感赞安拉赐予的恩典……

رهیافته : کمی از شرح حال و زندگی تون تعریف میکنید؟

درحال حاضر از زندگی ام بسیار راضی و خرسند هستم، سال 2019 در تاریخ 30 ماه فوریه محل کارم را ترک کردم. قبلا مدیریت اجرایی یک هتل را به عهده داشتم و حقوق و مزایای بسیار خوبی داشت، همچنین از نظر شست وشو و وضو گرفتن و خواندن نماز محیط مناسبی برای من فراهم بود. رفتار و اخلاق مناسب من باعث رضایت کرافرما از من شده بود، اما از نظر خوراک و غذا با مشکلات فراوانی روبرو بودم، چون در محیط کارم فقط من مسلمان بودم و غذای حلال و رستوران اسلامی در اطراف محیط کارم وجود نداشت. غذای من فقط برنج و مقداری شکر به عنوان طعم دهنده غذایم بود. بعد از تعویض مدیریت محل کارم، از نظر پوشیدن حجاب و روسری با مشکل روبرو شدم و از آنجا که نسبت به حجابم بسیار حساس بودم تصمیم به کنار گذاشتن و ترک کردن کارم شدم. هم اکنون و با یاری خدا با یک خانواده ایرانی آشنا شده ام و به انها در نگهداری و رساندن بچه ها به مدرسه کمک می کنم، برای آنها غذا می پزم و از این کار خود بسیار شاد و راضی هستم، و از این لطفی که خدا به من عطا کرده است شکرگذارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
گل شبدر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
۰
۰
خوشبحالشون که اینقدر متواضع هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها