أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۹۱۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۲۷ تير ۱۳۹۸
ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفت: ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج فارس به‌دست بیاوریم.فقط روی آزادی کشتی‌رانی در منطقه تمرکز کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، سنتکام از تلاش برای یافتن راهکاری جهت عبور و مرور آزاد کشتی‌ها در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فارس، ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» امروز (پنجشنبه) بار دیگر از تحرکات آمریکا برای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «کنث مک‌کنزی» رئیس سنتکام گفت: «ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج [فارس] به‌دست بیاوریم».

وی که در یک نشست خبری مشترک با ژنرال «فهد بن ترکی» فرمانده ائتلاف سعودی مهاجم به یمن صحبت می‌کرد، ضمن بیان اینکه با این اظهارات قصد ندارند هیچ کشوری را در منطقه هدف بگیرند، گفت که فقط روی آزادی کشتی‌رانی در منطقه تمرکز کرده‌اند.

مک‌کنزی همچنین توضیح داد: «جنگ با ایران غیرقابل اجتناب نیست و ما سعی می‌کنیم که رفتار ایران را تغییر دهیم».

وی پیشتر با بیان اینکه ایران در حال تجدیدنظر در محاسبات خود و ارزیابی نیات آمریکا است، مدعی شده بود: «من فکر می‌کنم توانایی ما در آوردن نیرو به صحنه در راستای مهار آنها عمل کرده است و فکر می‌کنم در حال حاضر آنها در حال محاسبه مجدد و ارزیابی نیات ما هستند».

این در حالی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه‌شنبه خبر داده بود که یک فروند کشتی نفتی امارات دو روز قبل در تنگه هرمز ناپدیده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها