کد خبر: ۴۵۹۳۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه است، گفت: وزیر باید توانمند باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، انتخاب وزیر آموزش و پرورش، عملکرد استاندار زنجان و بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران در استان زنجان از جمله سوالاتی بود که خبرنگار خبرگزاری فارس در استان با احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در میان می‌گذارد و نماینده مردم به آن پاسخ می‌دهد.

فارس: چند وقتی است که وزارت آموزش و پرورش کشور به صورت سرپرستی اداره می‌شود و هنوز فردی برای این پست در نظر گرفته نشده است، آیا این تاخیر را جایز می‌دانید؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: وقتی حرف می‌زنیم و شعار می‌دهیم می‌گوییم آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور است اما در عمل این شعار اجرایی نشده و آموزش و پرورش مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد شاید بتوان گفت، ۵۰ درصد موضوعات آموزش و پرورش در کشور بستگی به فردی دارد که مدیریت این مجموعه را در دست می‌گیرد انتصاب وزیری که دارای نفوذ در هیأت دولت بوده و توانمند در جذب بودجه باشد می‌تواند آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

آموزش و پرورش با داشتن بیش از حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز بزرگترین وزارتخانه در هیأت دولت پس از وزارت بهداشت است که بیشترین جامعه هدف را به خود اختصاص داده است.

باید در انتصاب وزیر آموزش و پرورش فردی را انتخاب کرد که مشکلات فرهنگیان را بشناسد و راهکاری برای حل آنها ایجاد کند و به چند بودجه از مجلس و دولت متکی نباشد و برای خود فکری مستقل داشته باشد و در سایه قانون بتواند آزادانه اقدامات توسعه‌ای انجام دهد و از آموزش و پرورش کشورهای موفق الگو گرفته و با نفوذ خود در هیأت دولت این وزارتخانه را مدیریت کند.

فارس: ارزیابی شما از وضعیت آموزش و پرورش کشور و این وزارتخانه در سال‌های اخیر چیست و چقدر توانسته است در مسؤولیت خود موفق باشد؟

احمد بیگدلی: باید به آموزش و پرورش تکان داده شود، ۲۰ سال است که این وزارتخانه در سراشیبی قرار دارد و حتی در این میان مشکلات این وزارتخانه بیشتر می‌شود هم اکنون آموزش و پرورش از حالت تعلیم و تربیت به آموزش صرف تبدیل شده که آموزش‌ها نیز ناقص بوده و بیشتر به دادن یک مدرک خلاصه می‌شود و دانش‌آموزان پس از پایان دوره تحصیلی و بیرون رفتن از آموزش و پرورش حرف چندانی برای گفتن ندارد و به لحاظ تربیتی هم که شرایط خاص به خود را دارد.

مجلس آن چنان نقشی در معرفی فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش ندارد و تنها پس از معرفی می‌تواند شخص را تایید و یا رد کند اما باید توجه داشت که حساس‌ترین وزارتخانه در هیأت دولت آموزش و پرورش است، اگر آموزش و پرورش ایده‌آل، برنامه محور و آینده‌نگر داشته باشیم مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته امکان توسعه وجود دارد اما اگر تنها به صرف معرفی یک نفر برای خالی نبودن پست وزارت آموزش و پرورش اکتفا شود مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند و حتی شدت خواهد گرفت اما با انتصاب فرد توانمند می‌توان آموزش و پرورش را از شرایط فعلی خارج کرد.

فارس: در مورد وضعیت استان زنجان بفرمایید و اینکه نمایندگان با استاندار زنجان چه تعاملی داشته و چه اقداماتی انجام دادند آیا عملکرد استاندار زنجان را مطلوب ارزیابی می‌کنید؟

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی: طی ماه‌های اخیر با حضور نمایندگان مجلس، استاندار و سرمایه‌گذاران زنجانی جلسه‌ای تشکیل داده شد، در این جلسه سرمایه‌گذاران برنامه‌های خود را ارائه کردند و از دغدغه‌هایی که می‌توان گفت بیشتر آنها مربوط به استان نبوده و در کل کشور وجود دارد سخن گفتند و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه شد.

 اگر مدیران در بین مردم حضور پیدا کنند ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات مردم خود به خود حل می‌شود که خوشبختانه استاندار زنجان همین مسیر را در پیش گرفته است و خود در بین مردم حضور یافته و مدیران را در این جلسات شرکت می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌کند تا مدیران مشکلات مردم را بشنوند که امیدواریم این حرکت با برنامه ادامه پیدا کند.

۷۰ درصد عملکرد استان‌ها مربوط به مدیران کل است که این افراد چگونه عمل می‌کنند پشت میزنشینی یکی از مشکلاتی است که در استان زنجان مدیران را به خود گرفتار کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها