کد خبر: ۴۵۹۷۰۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
افزایش قیمت طلا در روز گذشته، سرمایه گذاران را به برداشت سود ترغیب کرده است و این امر موجب شد تا طلا 9.25 دلار در بازارهای جهانی ارزان شود.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت طلا در روز گذشته، سرمایه‌گذاران امروز به برداشت سود از این فلز گران بها روی آوردند و این سبب شد تا قیمت فلز زرد حدود یک درصد کاهش یابد.

پس از اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی از سوی ترامپ در روز گذشته، تقاضا برای طلا به علت امنیت آن برای سرمایه‌گذاری بالا رفت و قیمت این فلز گران بها افزایش یافت.

هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی با 9.25 دلار کاهش 14395.93 دلار فروخته شد.

طلا در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم دو هفته گذشته برابر با 1446.10 دلار در هر اونس رسیده بود.

این فلز گران بها تاکنون طی این هفته حدود یک درصد افزایش قیمت داشته و در آستانه ثبت سومین هفته افزایشی در 4 هفته گذشته قرار دارد.

کونال شاه، فعال بازار طلا در بمبئی گفت: «تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین سبب افزایش قیمت طلا شده است. ما معتقدیم که قیمت ها ممکن است حتی از این سطح بالاتر رود.»

«ما سطح مقاومتی قوی در حدود 1450 دلار داریم و افراد در حال برداشت سود هستند.»

قیمت طلا در روز پنج شنبه پس از اینکه ترامپ 10 درصد تعرفه دیگر بر 300 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین از ماه آینده اعمال کرد، بیش از 2 درصد افزایش یافت.

همچنین ترامپ گفت: اگر مذاکرات تجاری پیشرفت نداشته باشد، می‌تواند رقم تعرفه را حتی فراتر از 25 درصد قبلا اعمال شده بر 250 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین افزایش دهد.

این اقدام ترامپ می‌تواند کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی را به دنبال داشته باشد، کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا، ارزش دلار و اوراق قرضه را کاهش می‌دهد و بر جذابیت طلا بدون سود می‌افزاید.

ارزش شاخص دلار، پس از اینکه بیشترین کاهش روزانه در دو هفته گذشته را در روز پنج شنبه ثبت کرد، در معاملات امروز 0.1 درصد افزایش یافت.

اکنون بازیگران بازار در انتظار انتشار گزارش فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند که اواخر امروز منتشر خواهد شد.

در عین حال، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 0.53 درصد افزایش یافت و به 827.82 تن در روز پنج شنبه رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها