کد خبر: ۴۵۹۷۱۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت از ترامپ به علت سوق دادن آمریکا به سمت یک فاجعه هسته ای انتقاد کرد .
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد: تولسی گابارد نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و نماینده هاوایی در کنگره در دور دوم مناظره انتخاباتی در روز چهارشنبه به شدت سیاست خارجی «جنگ طلبانه» دولت کنونی آمریکا را به باد انتقاد گرفت و به همین خاطر در شاخص جستجوی گوگل در میان نامزدهای دموکرات به رتبه اول صعود کرده است.

وی از دولت ترامپ به علت «نزدیکتر کردن آمریکا به آستانه یک فاجعه هسته‌ای» از زمانیکه روابط با تعدادی از کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای بطور چشمگیری در چند ماه گذشته تیره شده است، به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: «دونالد ترامپ و سیاستمداران جنگ افروز در واشنگتن ما را مایوس کرده‌اند. آنها به تشدید تنشها با دیگر کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای مانند روسیه و چین و کره شمالی ادامه می‌دهند، جنگ سرد جدیدی به راه می‌اندازند، ما را به آستانه فاجعه هسته‌ای نزدیکتر و نزدیکتر می‌کنند. اکنون که ما اینجا ایستاده‌ایم، هزاران موشک هسته‌ای به سوی ما نشانه رفته است … من به عنوان رئیس جمهور به این دیوانگی خاتمه خواهم داد.»

گابارد همچنین رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که با کوتاهی در عمل به وعده‌اش مبنی بر خارج کردن سریع نیروها از افغانستان به مردم آمریکا خیانت کرد. گابارد قول داد اگر سال آینده به ریاست جمهوری برسد، همه نیروهای آمریکایی را در همان سال اول از افغانستان خارج خواهد کرد و به جنگ ۱۸ ساله در آن کشور خاتمه می‌دهد.

وی افزود: «باید کار درست را انجام داد و به جنگ‌های بی حاصل برای تغییر رژیم خاتمه داد و نیروها را به کشور بازگرداند. هر ماه چهار میلیارد دلار صرف ادامه جنگ در افغانستان می‌کنیم، در حالیکه باید به آن جنگ خاتمه داد و از آن منابع ارزشمند در خدمت رفع نیازهای مردم کشورمان استفاده کرد.»

این نامزد دموکرات زن که از کهنه سربازان جنگ عراق است، با اشاره به جنگ ۲۰۰۳ که با ادعای کذب جرج بوش درباره تولید تسلیحات کشتار جمعی در عراق آغاز شد، گفت: "به همه ما دروغ گفته شد و خیانت شد و مشکل این است که رئیس جمهور کنونی نیز به ما خیانت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها