أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۰۰۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
اطلاعات محرمانه نفتکش "گریس یک" که نفت ایران را در دریای مدیترانه حمل می کرد، چگونه و توسط کدام جاسوسان با نفوذی لو داده شد؟
محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال خود نوشت:

چه کسی آمار نفتکش حامل نفت ایران را به آمریکا و انگلیس داد تا در یک راهزنی دریایی توسط بریتانیای صغیر، در تگه جبل الطارق توقیف شود؟

قطعا کسانی اطلاعات محرمانه در این باره را به دشمن داده اند و حال آن که کشور در قالب جنگ بزرگ اقتصادی، درگیر جنگ نفتی و فشار برای کاهش درآمدهاست.

روزنامه نیویورک تایمز پریروز فاش کرد "کسانی که اخیرا در ایران به جرم جاسوسی برای سیا بازداشت شدند، تلاش داشته اند اطلاعات فروش نفت این کشور را جمع آورری کنند.

محافل جاسوسی در غرب حاضرند برای این اطلاعات  از 100 هزار تا یک میلیون دلار به کارکنان بخش فروش نفت ایران پرداخت کنند".

اطلاعات محرمانه نفتکش "گریس یک" که نفت ایران را در دریای مدیترانه حمل می کرد، چگونه و توسط کدام جاسوسان با نفوذی لو داده شد؟

رسیدن به پاسخ این پرسش احتمالا می تواند سرنخی مهم درباره شبکه ای باشد که ظرف چند دهه اخیر، خسارت ها و اخلال هایی بزرگ بر سر راه توسعه صنعت نفت ایران و صنایع پیرامونی آن پدید آوردند.

این شبکه همچنین متهم به دادن گرای اصلی تحریم های نفتی و ابعاد ممکن آن، ظرف 9 سال گذشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها