کد خبر: ۴۶۰۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از استادان عرفان و حکمت حوزه علمیه قم، روز اول فروردین 91 با هدف نشر و دفاع از آموزه‌های اصیل عرفانی آغاز به کار می‌کند.

فارس، اول فروردین سال 1391، پایگاه اطلاع رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن رمضانی از اساتید عرفان و حکمت حوزه علمیه قم شروع به کار می‌کند. 

در این پایگاه، مسائل مربوط به حکمت و عرفان اسلامی، پاسخ به شبهات، پرسش و پاسخ و آسیب شناسی مسائل عرفانی با هدف نشر و  دفاع از آموزه‌های اصیل عرفانی زیر نظر حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی ارائه خواهد شد.

این پایگاه با دو نشانی اینترنتی: http://www.ostadramazani.ir  و  http://www.ramazani.org فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بر پایه این گزارش، «حسن رمضانی»‌ از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی است و تاکنون کتاب‌های حکمت و عرفان از جمله: بدایة الحکمه، نهایة الحکمه (دو دوره)، شرح الاشارات و التنبیهات (چند دوره کامل)، الهیات شفاء، برهان شفاء، الشواهد الربوبیه، دوره کامل اسفار اربعه 9 جلدی، تهمید القواعد ابن ترکه (چهار دوره)، شرح فصوص الحکم (سه دوره)، مصباح الانس شرح مفتاح الغیب صدرالدین قونوی، تشریح الافلاک شیخ بهایی (دو دوره)، شرح چغمینی، مقاله اولای اصول اقلیدس (دو دوره)، شرح و بررسی مثنوی معنوی را تدریس و شاگردان متعددی تربیت کرده است.

علامه حسن زاده آملی در سال 73 در مقدمه‌ای بر یکی از کتاب‌های این استاد حوزه نوشت: «…[وی] در تحلى به مَنقَبتین علم و عمل مورد اعتماد من است. و سالیانى در محاضر دروس و بحثم به حدت دقت و جودت قریحه و حسن سلیقه و استقامت فکرتش آگاهى یافتم و خود اکنون از فضلاى گرانقدر حوزه است....».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دروار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
برای سیر وسلوک وپیمودن راه از کجا باید شروع کرد واولین مرحله چیست آیا کسی هست که شاگرد عملی ایشان گردید وبرای هر مورد از ایشان راهنمایی ومساعدت گرفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها