أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۰۵۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
آمریکا در برابر تهدید حزب الله عراق مبنی بر اینکه به حملات علیه پایگاه‌های حشدالشعبی، پاسخ قاطع خواهد داد، عقب‌نشینی و ادعا کرد که از این حملات ناخرسند است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» با انتشار گزارشی از حملات رژیم اسرائیل به پایگاه‌های حشد‌الشعبی در عراق نوشت: آمریکا از این حملات ناخرسند است. این روزنامه بدون اشاره به علت تغییر موضع آمریکا ادعا کرد: واشنگتن از این ترس دارد که حملات اسرائیل به اهداف ایران (در عراق)، سبب تضعیف روابط (آمریکا) با بغداد شود.

رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر چهار بار پایگاه‌های بسیج مردمی عراق را هدف قرار‌داده است. در پی آخرین حمله صهیونیست‌ها به این پایگاه‌ها که در جنوب استان «صلاح الدین » عراق رخ داده است، «گردان‌های حزب الله عراق» که از گروه‌های وابسته به حشدالشعبی است، اعلام کرده بود که این حملات توسط آمریکا انجام شده است و در صورت تکرار شدن، پاسخ حشد‌الشعبی به این حملات قاطع خواهد بود.

دو مقام ارشد آمریکایی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفته‌اند که طی روزهای اخیر اسرائیل چند بار انبارهای تسلیحاتی و زاغه‌های مهمات در عراق را هدف حمله هوایی قرار‌داده است.

نیویورک تایمز با اعلام اینکه حملات تل آویو به پایگاه‌های متعدد در عراق برای اولین‌بار طی چهار دهه اخیر انجام می‌شود، نوشت این تجاوزات می‌تواند عراق را بی‌ثبات کرده و بیش از پیش این کشور را در مناقشات بین آمریکا و ایران درگیر کند.

«ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی عراق هم ۳۰ مرداد طی بیانیه‌ای، دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست و اعلام کرد:آمریکایی‌ها برای هدف قرار‌دادن پایگاه‌ها و مقرها در عراق، چهارفروند پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند.

احضار کاردار آمریکا
دولت عراق در واکنش به حملات اخیر صهیونیست‌ها به خاک این کشور، «‌برایان مک ‌فیترز» کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار و به وی گوشزد کرد که عراق صحنه و میدانی برای درگیری‌ها و اختلافات نیست.

به گزارش ایسنا، « محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق، به کاردار آمریکایی گفت: بغداد تمامی گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی را برای جلوگیری از هرگونه دخالت در امور خود بررسی می‌کند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به احضار کاردار سفارت آمریکا در بغداد به دلیل عدم حضور سفیر آمریکا گفت: عراق به اصل حسن همجواری با همسایگان خود که موجب حفظ امنیت عراق و منطقه می‌شود، پایبند است.

در مقابل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هر گونه ارتباط کشورش با انفجارهای رخ‌داده در انبارهای مهمات حشد‌الشعبی عراق را تکذیب کرد و مدعی شد: واشنگتن از حاکمیت عراق حمایت کرده و دستورالعمل‌های دولت عراق درباره استفاده از حریم هوایی این کشور را رعایت می‌کند.

انفجار بمب در استان بابل
منابع مطلع از انفجار یک دستگاه موتور سیکلت بمب گذاری شده در استان« بابل» عراق و کشته شدن سه نفر و جراحت 34 تن دیگر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی گفت که این انفجار در یکی از بازارهای قدیمی شهرستان «المسیب » این استان رخ داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها