أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۳۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
با شروع قطع یارانه افراد پر درآمد، حساب‌های مالی و بانکی یارانه‌بگیرانی که حذف شده‌اند بعد از دریافت رضایت از آن‌ها چک خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، با اعلام رسمی دولت حذف یارانه بگیران پر درآمد از شهریور ماه سال جاری و طبق تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی آغاز شده‌است؛ به طوری که حدود ۲۰۰ هزار نفر از خانواده‌هایی که در دهک‌های بالا شناسایی شده‌بودند در این ماه از لیست سازمان هدفمندی کنار رفتند.

اما اینکه یارانه افراد بر چه مبنایی حذف خواهد شد در دو دسته تقسیم بندی می‌شود که به قبل از حذف یارانه و بعد از آن بر می‌گردد. قبل از اینکه یارانه افراد حذف شود، آن‌ها بر مبنای اطلاعاتی که ثبت شده مانند مسافرت‌های خارجی، خودرو‌های فرد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف که بر مبنای کد ملی افراد ثبت‌شده شناسایی و کنار گذاشته می‌شود.

اما وقتی که یارانه‌ها حذف شد افراد با توجه به پیامکی که دریافت می‌کنند می‌توانند برای اعتراض مراجعه کنند. در این مرحله وقتی که به پیشخوان دولت مراجعه کردند از آن‌ها در مورد رضایت‌شان برای استعلام حساب بانکی و مالی نیز استعلام می‌شود.

بر این اساس حساب مالی و بانکی یارانه‌بگیران زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یارانه آن‌ها قطع شده و اگر اعتراض به این موضوع داشته باشند باید حساب بانکی و مالی آن‌ها چک شود.

در این حالت ممکن است تعداد زیادی از افراد یارانه‌بگیر با وجود اینکه خواهان دریافت یارانه در هر ماه باشند به دلیل عدم تمایل به بررسی حساب‌های بانکی و مالی، از این درخواست انصراف دهند.

بررسی حساب‌های بانکی برای قطع یارانه پردرآمد‌ها موضوعی است که از سال‌های گذشته بار‌ها مطرح شده و البته دولت و مسئولان بانکی آن را خط قرمز اعلام کرده بودند. حتی حدود دو سال پیش و در هنگام تصویب قانون بودجه نیز بررسی تراکنش‌های مالی افراد در مجلس پیشنهاد شد، ولی در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت و عملیاتی نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها