أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۴۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند ثبت‌نام در سامانه سماح پرداخت هزینه اضافه است، به دلایل لزوم نام‌نویسی زائران اربعین حسینی در این سامانه اشاره کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بسیاری از زائران حسینی در حال برنامه‌ریزی به منظور حضور در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین هستند.

سازمان حج و زیارت نیز با توجه به مأموریت خود و حفظ آرامش بیشتر زائران و خانواده‌های آن‌ها نام‌نویسی در سامانه سماح را برای زائران اربعین حسینی الزامی دانسته است. البته با توجه به اینکه امسال صدور ویزای اربعین حذف شده است، برخی از زائران ثبت‌نام در سامانه سماح را امری بیهوده و هزینه‌بر عنوان می‌کنند؛ تا جایی که حتی در شبکه‌های اجتماعی این امر نیز مطرح شده است.

برهمین اساس، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس اظهار داشت: سال گذشته با توجه به اینکه صدور ویزا پس از ثبت‌نام در سامانه سماح صورت می‌گرفت، زائران به راحتی در این سامانه ثبت‌نام کردند و در نهایت بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین به عتبات مشرف شدند.

وی با بیان اینکه امسال دیگر نیازی به صدور ویزای اربعین برای زائران نیست، گفت: زائران با در دست داشتن گذرنامه معتبر که ۶ ماه اعتبار داشته باشد، می‌توانند به مرزهای خروجی مراجعه کرده و برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی اقدام کنند. اما عدم لزوم صدور ویزا برای زائران اربعین به معنای ثبت‌نام نکردن در سامانه سماح نیست، بلکه تمام زائران اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی درباره دلایل لزوم نام‌نویسی زائران اربعین حسینی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت نام‌نویسی زائران در سامانه سماح، موضوع بیمه و ارائه خدمات پزشکی برای زائران است. امسال با وجود بالا رفتن تعهدات بیمه و سطح خدمات پزشکی از سوی هلال احمر، هزینه‌هایی که زائران باید بپردازند، افزایش پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند ثبت‌نام در سامانه سماح پرداخت هزینه اضافه است، خاطرنشان کرد: در سامانه سماح زائران باید ۱۵ هزار تومان بابت بیمه و ۷ هزار تومان هم بابت خدمات درمانی از سوی هلال‌احمر پرداخت کنند که در مجموع ۲۲ هزار تومان می‌شود. این امر در حالی است که تعهدات بیمه برای زائران به منظور بیماری تا سقف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، فوت عادی ۴۰ میلیون تومان و فوت در صورت بروز حادثه یا مشکل از جمله ازدحام جمعیت ۲۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران پیاده‌روی اربعین حسینی سال جاری، به تمام زائران توصیه کرد که حتما پیش از سفر اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و گفت: متأسفانه در حادثه اخیر هم‌زمان با روز عاشورا در کربلا نیز برخی از زائران بیمه نبودند و پس از بروز مشکل امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای و هزینه‌های مختلف را نداشتند، در صورتی که اگر در سامانه سماح نام‌نویسی می‌کردند به راحتی می‌توانستند از این مزایا بهره‌مند شوند. دلیل تأکید ما نیز برای ثبت‌نام در سامانه سماح ارائه خدمات بهتر به زائران است که امیدواریم امسال نیز این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برپا شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها