أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۱۴۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
آخرین بازی از هفته چهارم لیگ برتر در آخرین روز تابستان از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. مسابقه ای که آن را بزرگترین دربی قاره آسیا می نامند و فوتبالدوستان ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا مشتاقانه منتظر شروع این مسابقه هستند. البته برخی از کارشناسان فوتبال می گویند دربی پایتخت به دلیل حساسیت همیشه کمتر از حد و اندازه نامش است زیرا هدف اول در این بازی برای دو تیم نباختن است تا بردن!البته دربی 90 شاید این ویژگی را نداشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، آخرین بازی از هفته چهارم لیگ برتر در آخرین روز تابستان از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. مسابقه ای که آن را بزرگترین دربی قاره آسیا می نامند و فوتبالدوستان ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا مشتاقانه منتظر شروع این مسابقه هستند. البته برخی از کارشناسان فوتبال می گویند دربی پایتخت به دلیل حساسیت همیشه کمتر از حد و اندازه نامش است زیرا هدف اول در این بازی برای دو تیم نباختن است تا بردن!البته دربی 90 شاید این ویژگی را نداشته باشد.

کالدرون مربی آرژانتینی و استراماچونی مربی ایتالیایی برای اولین بار است که حضور در دربی ایران را تجربه می کنند. هر دو مربی قبل از بازی هدف شان را پیروزی در دربی بیان کردند.به همین دلیل ممکن است اولین نبرد مربیان ایتالیایی و آرژانتینی در دربی ایرانی یک بازی جذاب و تماشاگر پسند از کار دربیاید.

کالدرون قبل از مسابقه اعلام کرد سورپرایزی برای بازی با استقلال ندارد. البته او زیرکانه از شرایط نامساعد استقلال حرف زد و گفت:« تیم هایی که قبل از دربی مشکل دارند با اتحاد بیشتری پا به دربی می‌گذارند و می‌دانند بازی حیاتی است. »  

پرسپولیس با دو گل سه امتیازی 6 امتیاز گرفته و در رده چهارم جدول قرار دارد با این حال سرمربی تیم اعتراف کرده که از نحوه بازی تیمش هنوز راضی نیست. 

از سویی دیگر استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال که هنوز بردی برای تیمش در لیگ به دست نیاورده در مورد بازی با پرسپولیس گفت: «ما تلاش می‌‌کنیم 110 درصد آماده باشیم و می‌دانم که بازی یکشنبه یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا است.» استقلال 2 مساوی از 3 مسابقه دارد که در کسب این نتایج اشتباه های داوری غیر قابل انکار است بخصوص در بازی با نفت مسجدسلیمان که پنالتی مسلم روی دیاباته دیده نشد.  

به هر حال در دربی هیچ تیمی از پیش برنده نیست و بررسی تاریخچه بازی های دو تیم نشان می دهد که معمولا تیمی که قبل از دربی شرایطش نامناسب تر بود بهتر بازی کردده و حتی برنده شده است. 

آخرین عصر تابستان 98 می تواند یکی از جذاب ترین و داغ ترین مسابقات استقلال و پرسپولیس را شاهد باشیم. آبی پوشان در این مسابقه فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت ندارند. دیاباته و مهدی قائدی هم در فهرست مصدومان این تیم هستند اما ممکن است حداقل یکی از آنها به بازی با پرسپولیس برسد.

در پرسپولیس هم شجاع خلیل زاده دچار مصدومیت شده و حضورش در مسابقه با پرسپولیس قطعی نیست. کالدرون در بازی با صنعت نفت نفراتی چون سیدجلال حسینی و وحید امیری را نیمکت نشین کرده بود و شاید در بازی با استقلال با ترکیبی متفاوت به میدان بیاید همانطوریکه استقلال ممکن است با ترکیب و روشی دگرگون شده وارد مسابقه شود. 

استراماچونی اگر در این بازی پیروز شود به یکباره تبدیل به یکی از محبوب ترین مربیان استقلال تبدیل خواهد شد و کالدرون هم اصلا دوست ندارد که قافیه را به حریف ایتالیایی اش ببازد. 

موعود بنیادی فر داور بین المللی فوتبال ایران نیز اولین تجربه قضاوت در این مسابقه حساس را برعهده دارد و اگر بازیکنان و مربیان دو تیم با هر سوت به او معترض نشوند و جو ورزشگاه را متشنج نکنند او می تواند به راحتی از پس قضاوت این بازی بربیاید.

اسامی داوران مسابقه استقلال و پرسپولیس:

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: محمدرضا منصوری – حسن ظهیری

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – سیدعلی میرغفاری

داور چهارم: سعید علی نژادیان

ناظر داوری: حسین عسگری


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها