کد خبر: ۴۶۳۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۹ اسفند ۱۳۹۰
سریلانکا که بخش زیادی از نفت خود را از ایران خریداری می‌کند قصد دارد طی روزهای آینده واردات نفت از ایران را متوقف کند.

فارس به نقل از فرانس پرس، روزنامه ساندی تایمز چاپ سریلانکا نوشت دولت عراق به سریلانکا پیشنهاد داده است تا در صورت کاهش واردات نفت از ایران میزان صادرات خود به سریلانکا را افزایش دهد.

مقام‌های وزارت نفت سریلانکا اعلام کردند تا دهم فروردین ، واردات نفت از جمهوری اسلامی را قطع خواهند کرد و این در حالی است که سریلانکا 92 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می‌کند.

بر اساس این گزارش در صورتی که این گزارش ها تایید شود ، سریلانکا باید به دنبال واردات نفت از کشور دیگری باشد و از آن‌جایی که پالایشگاههای سریلانکا مختص نفت خام سبک ، نظیر نفت خام ایران و عربستان سعودی است ، گفتگوهایی با عربستان برای خرید نفت خام در جریان است.

علاوه بر این سریلانکا به دنبال افزایش خرید نفت خود از عراق و عمان است. عراق پیشنهاد داده است تا مقادیر قابل توجهی نفت به سریلانکا بفروشد. گزارش‌ها در خصوص تصمیم سریلانکا برای قطع خرید نفت از ایران در حالی منتشر شده‌ است که بر اساس تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، کشورهایی که همچنان به همکاری های نفتی با جمهوری اسلامی ادامه دهند از سوی واشنگتن مشمول مجازات خواهند شد.

این در حالی است که خریداران آسیایی نفت ایران در صدد معافیت از تحریم‌ های نفتی علیه ایران هستند و چین و هند ، از خریداران بزرگ نفت ایران ، از جمله کشورهایی هستند که حاضر به تسلیم در برابر تحریم‌های نفتی علیه ایران نیستند.

سازمان اوپک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید نفت ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی ، نسبت به ماه پیش از آن ، روزانه 37 هزار بشکه کاهش یافته است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها