کد خبر: ۴۶۳۲۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۵ آبان ۱۳۹۸
مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
با شکست تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عراق، صعود تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی به اما و اگر کشیده شد.
به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال ایران که در سه دیدار گذشته خود صاحب دو پیروزی و یک شکست شده بود، از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه پنجشنبه در شهر امان اردن به مصاف تیم ملی عراق رفت که این دیدار با نتیجه یک بر ۲ به سود عراق به پایان رسید. مهند علی (۱۱) و علا عباس عبدالنبی(۹۲) برای عراق گل زد و احمد نوراللهی(۲۵) برای ایران گل زد.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی(۵۳ محمد نادری)، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی(۶۲ وحید امیری) و سردار آزمون(۹۰ کاوه رضایی) به میدان رفت.

تیم ملی ایران در دو مسابقه ابتدایی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به دو برتری برابر هنگ‌کنگ و کامبوج رسید ولی در دیدار اخیرش شکست تلخی را در خانه بحرین متحمل شد تا مشخص شود از همین ابتدا کار سختی در این رقابت‌ها دارد، اما شاگردان مارک ویلموتس پنجشنبه شب هم نتوانستند نمایش خوب و هجومی ارائه دهند و بعد از آنکه در دقیقه 11 با گلزنی مهند علی دروازه خود را باز شده دیدند، به زحمت در دقیقه 25 با شوت احمد نوراللهی کار را به تساوی کشیدند.

 در نیمه دوم ایران نتوانست حتی یک موقعیت خطرناک ایجاد کند تا در سمت مقابل عراق با استفاده از ضربات آزاد پُرتعداد، در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده روی یک کرنر و ضربه سر علاء عباس گل دوم را بزند و به برتری برسد. اتفاق مهم نیمه دوم اخراج مسعود شجاعی در دقیقه 80 مسابقه بود.

ویلموتس: 12 امتیاز می‌گیریم و صعود می‌کنیم
در پایان این بازی ویلموتس سرمربی تیم ملی گفت: ۱۵ دقیقه سخت را در ابتدای بازی داشتیم. سپس گل خوردیم و در ادامه بازی را به دست گرفتیم و کنترل کردیم. اما در نیمه دوم اشتباهاتی مرتکب شدیم و ۱۰ نفره هم شدیم‌‌. این شکست ما را ناگزیر می‌کند در بازی‌های بعدی ۱۲ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را بگیریم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

وی درباره شانس ایران برای صعود از این گروه تاکید کرد: ما همه تلاش مان را برای بازی‌های خانگی و همچنین مسابقه خارج از خانه در برابر کامبوج می‌کنیم.سرمربی تیم ملی درباره دو شکست پیاپی عنوان کرد: ما حداقل می‌توانستیم در دو بازی مقابل بحرین و عراق دو امتیاز بگیریم اما این اتفاق رخ نداد. شاید بهتر باشد بگویم در این باره بدشانسی آوردیم و این مسابقه می‌توانست مساوی شود‌.

ویلموتس درباره توصیفش از شرایط بازی و اینکه آیا این شکست عواقب کارت قرمز برای کاپیتان ایران بود اظهار داشت: من ۳۰ سال است در فوتبال هستم. هیچ وقت یک نفر را نباید مقصر قلمداد کرد. همه ما در شکست مقصریم و یک نفر مقصر نیست. اشتباهاتی در این بازی داشتیم. در هنگام یارگیری دچار اشتباهاتی شدیم. در کنار آن ۱۰ نفره هم شدیم‌.

وی درباره اینکه گفته می‌شود رسانه‌های ایران این شکست را به غیبت جهانبخش و عزت اللهی ارتباط داده‌اند تصریح کرد: اینطور نیست. جهانبخش و عزت اللهی مدتی است بازی نکرده‌اند. علاوه‌بر این حاج صفی را به دلیل آسیب دیدگی در این مسابقه در اختیار نداشتیم.

تعجب فیفا از باخت ایران
شکست تیم ملی ایران برابر عراق تعجب فیفا را به دنبال داشت تا جایی که سایت فدراسیون جهانی فوتبال نوشت: « یک بازی شگفت انگیز از عراق؛ بردی که این تیم در دقیقه ۹۲ با گل علا عباس به دست آورد تا این تیم در صدر جدول گروه خود با اختلاف چهار امتیازی از رقیب سنتی اش حضور داشته باشد.

در ادامه مطلب سایت فیفا آمده است: دومین شکست متوالی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی رقم خورد که مشابه آن فقط در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۸ برای ایران رخ داده بود. ایران پس از ۲۱ سال این شرایط را تجربه کرده است.»

عذرخواهی فدراسیون فوتبال
پس از نتایج ضعیف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی را ارایه کرد. در متن اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: «فدراسیون فوتبال ضمن عذرخواهی از نتایج دو دیدار اخیر تیم ملی، تاکید می‌کند که ارزیابی تمام مباحث مرتبط جهت بررسی دقیق فرآیندهای طی شده و بهره وری از ظرفیت‌های بالقوه آتی آغاز شده و نتایج آن به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در دو مسابقه اخیر تلاش خود را انجام دادند و فدراسیون فوتبال تمام کارهای لجستیک و پشتیبانی اعم از پرواز چارتر، هتل و... را انجام داد. بی‌شک فدراسیون ضمن تاکید بر باز بودن باب گفت‌وگو بر این باور است که شرط انصاف، نقد منصفانه در جهت اصلاح و کمک به تیم ملی در میدان‌های بعدی است؛ اتفاقی که از شب گذشته تا امروز در کلام راهگشا و پرمحتوای بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان ارزنده فوتبال کشور و همچنین آحاد مردم هویدا بود و در این میان اما برخی معدود از فرصت استفاده کرده و اغراض شخصی را علیه فوتبال ملی بر زبان آوردند که البته چهره آنان برای مردم که صاحبان واقعی فوتبال هستند شناخته شده است.

توضیح مهم دیگر در بحث برگزاری بازی دوستانه در فیفادی آتی است‌. فدراسیون فوتبال رایزنی‌ها را از مدت‌ها قبل آغاز کرد. استرالیا، ژاپن، چین، پاراگوئه، برزیل، امارات، لیبریا، هند و گرجستان کشورهایی بودند که فدراسیون با آنها به مرحله مذاکره رسید. در این میان، درخواست رقم‌های بالا از سوی شرکت‌های برگزارکننده، عدم توافق بر سر محل برگزاری و بعضا تمایل نداشتن به مسابقه در آن تاریخ در نهایت باعث انجام نشدن مسابقه شد.»

لازم به یادآوری است که در مرحله انتخابی جام جهانی 2022، از هر گروه تیم اول راهی دور سوم می‌شود و چهار تیم دوم برتر نیز به آنها اضافه خواهند شد تا مجموعاً 12 تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا کنند.

همچنین 24 تیم بعدی که بهترین نتایج را کسب کرده باشند نیز در یک تورنمنت جداگانه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا 12 تای آنها هم جواز حضور در جام ملت‌های آسیای 2023 چین را کسب کنند.

برنامه ادامه بازی‌های گروه C
ﺳﻪشنبه 28 آبان 1398
*هنگ کنگ............................................کامبوج(ساعت15:30)
*عراق.........................................................بحرین(ساعت17:30)
پنجشنبه 7 فروردین 1399
*ایران.................................................هنگ کنگ(ساعت14:30)
*بحرین......................................................کامبوج(ساعت14:30)
ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399
*کامبوج.........................................................ایران(ساعت14:30)
*هنگ کنگ.................................................عراق(ساعت14:30)
پنجشنبه 15 خرداد 1399
*عراق.........................................................کامبوج(ساعت14:30)
*ایران..........................................................بحرین(ساعت14:30)
ﺳﻪشنبه 20 خرداد 1399
*بحرین..............................................هنگ کنگ(ساعت14:30)
*ایران..............................................................عراق(ساعت14:30)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها