أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۳۷۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۸
انتشار ویدئویی از مهناز افشار که در میان داورهای برنامه استعدادیابی یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی است و از سوی عربستان سعودی اداره می‌شود، موجب ایجاد جنجال تازه‌ای در فضای مجازی شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مجله مهر، «من به وطنم به یک دلیل بزرگ برمی‌گردم. مادر من آن‌جا نفس می‌کشد، پدر من آن‌جا خاک است، از همه مهم‌تر ریشه من آن‌جاست!»

این‌ها جملاتی‌ست که مهناز افشار همین چند ماه قبل و در گفت‌وگوی اینترنتی با فریدون جیرانی گفته بود، اما حالا خودش در رکاب شبکه‌ای فعالیت می‌کند که از سمت عربستان سعودی اداره می‌شود.

ماجرا درباره ویدئویی است از پشت‌صحنه یکی از برنامه‌های استعدادیابی مربوط به شبکه فارسی زبان خارجی منتشر شده و افشار در کنار دو خواننده و یک بازیگر ایرانی خارج نشین در جایگاه داورهای برنامه ایستاده است.

حاشیه‌های ناتمام افشار

مهناز افشار بعد از جریان شکایت طلبه مازندرانی که حکم احضارش به دادسرا صادر هم شده بود، بارها گفته که به ایران برمی‌گردد و اما حتی برای اکران فیلم قسم هم به ایران نیامد. او را روزگاری سوپراستار سینما می‌دانستند و حضور در فیلم‌ها باعث فروش بالای آن‌ها می‌شد، اما هر ستاره‌ای روزی افول می‌کند و افشار خیلی زودتر از چیزی که تصور می‌کرد به روزهای پایانی نزدیک شد.

اما ماجرای این‌بارش متفاوت‌تر از همه قبلی‌هاست. ویدئویی از حضورش در یک برنامه استعدادیابی در کنار ایرانی‌های خارج از کشور آن‌هم در یک شبکه فارسی‌زبان خارجی از آن چیزهایی نیست که بی‌تفاوت از کنارش بگذریم.

من وطنم را دوست دارم!

مهناز افشار بارها و بارها این جمله را به شکل‌های مختلف گفته، اما با همه این‌ها دخترش را در کشور دیگری به دنیا آورد و به جز چندماهی که ممکن است سر پروژه باشد، باقی ماه‌های سال را خارج از کشور زندگی و کلاس بازیگری هم برگزاری می‌کند. اما حالا پایش را در شبکه‌ای گذاشته که مستقیم از سمت عربستان سعودی اداره می‌شود!

این در حالی‌ست که هنوز چند ماهی از جنجال توئیتری او در زمان اربعین نگذشته، درست زمانی که همه از  «حب الحسین یجمعنا» می‌نوشتند، افشار با عبارت «حب الایران یجمعنا» در یک توئیت به شعار اربعین طعنه زده بود و به رابطه میان ایران و عراق اشاره کرده بود.

 

ویدئوی منتشر شده تنها ۱۱ ثانیه است، اما در همین چند ثانیه هم به خوبی می‌توان مهناز افشار را در میان دو خواننده معروف لس‌آنجلسی تشخیص داد.

استعدادهای‌تان را کشف می‌کنیم!

برنامه استعدادیابی با عنوان «ایران‌ز گات تلنت» محصولی از شبکه ام‌بی‌سی پرشیا است، یکی از زیر شبکه‌های هولدینگ رسانه‌ای mbc که چند سالی است فعالیت می‌کند و نامش به گوش خیلی‌ها آشناست. مجموعه شبکه‌هایی که تمرکزشان روی سرگرمی است و اتفاقا همین ام‌بی‌سی پرشیا که مدتی تعطیل شده بود، دوباره با هدف سرگرمی بی‌انتها با تمرکز روی نسل جوان برنامه‌های خود را شروع کرده است. اما نکته مهم‌تر این مجموعه رسانه‌ای این است که همه آن‌ها متعلق به عربستان سعودی هستند!

مجموعه‌ رسانه‌ای در خدمت سعودی‌ها

«ولید بن ابراهیم الابراهیم» بنیانگذار شبکه ام‌بی‌سی است. او این هولدینگ رسانه‌ای از سال ۱۹۹۱ راه‌ اندازی می‌کند. اما نکته مهم این است که ولیدبن‌ابراهیم در طرح ضد فساد که از طرف بن‌سلمان راه افتاده بود، دستگیر شد و مقامات عربستان در ازای آزادی او، کنترل این مجموعه شبکه‌ها را درخواست کرده بودند. طبق گزارش رویترز ولید از نزدیکان بن‌سلمان بوده که بعد از این ماجرا با او تجدید بیعت می‌کند و حالا خاندان سلطنتی صاحب ۶۰ درصد این شبکه است. مجموعه شبکه‌هایی که ام‌بی‌سی پرشیا یکی از زیرمجموعه‌های آن است و برنامه استعدادیابی ایرانی راه انداخته و مهناز افشار، بازیگر ایرانی هم در آن نقش دارد!

این ویدئو در فضای مجازی هم واکنش‌هایی را در پی داشت، یکی از کاربرها نوشت: « حالا مشخص شده که مهناز افشار نه دغدغه مردم را داشت نه کشورش. اینکه در خارج کشور فعالیت کند و زندگی بگذراند به کسی مربوط نیست اما اینکه مدتها به عنوان یک مثلا هنرمند دغدغه مردم را داشته باشد بعد مشخص شود همه اینها برای رسیدن به این هدف است،کمی درد آور است.»

قضاوت با شما؛ اما خانم افشار کدام را باور کنیم، حرف‌های‌تان درباره وطن‌پرستی یا دلارهای عربستانی؟



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها