أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۴۵۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۰ آذر ۱۳۹۸
وکیل محمدعلی نجفی در مورد اعلام حکم موکلش از جنبه عمومی قتل میترا استاد گفت: حکم «نجفی» صادر شده، اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.
به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی در مورد اعلام حکم موکلش از جنبه عمومی قتل میترا استاد گفت:حکم «نجفی» صادر شده، اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: آنچه در سامانه اعلام شده است رای دادگاه به محکومیت قتل عمد است، اما اینکه محکومیت نجفی چند سال است هنوز ابلاغ رسمی نشده است.

این وکیل ادامه داد: اگر آنچه در برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت ۶ سال حبس صحت داشته باشد به دلیل اینکه ما قتل شبه عمد را قبول داریم فرجام خواهی می‌کنیم و به رای صادره در دیوان عالی اعتراض می‌کنیم.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها اعلام کردند نجفی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران صادر شده است. ۱۰ روز قبل و بعد از اخذ رضایت از خانواده استاد به دلیل نقص حکم صادره در دیوان عالی کشور در شعبه ۹ دادگاه کیفیری استان تهران یک بار دیگر نجفی پای میز محاکمه رفت. گفته می‌شود نجفی به ۷.۵ سال حبس محکوم شده که ۶ سال آن قابل اجراست.

به گزارش فارس، ۷ خرداد امسال میترا استاد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید و کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی شامل قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام برده تعریف شد، اما با بخشش اولیای دم، شهردار اسبق از قصاص رهایی یافت و دادگاه در دو روز ۶ و ۹ آذر به دلیل بررسی جنبه عمومی قتل برگزار شد.

در این جلسات، اظهارات کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی به همراه آخرین دفاعیات متهم و وکلای ایشان و همچنین شاهدان و مطلعان پرونده اخذ شد.

طبق نظر رئیس دادگاه، ادعای کمانه زنی گلوله منتفی شد و به گفته نماینده دادستانی، اشد مجازات درخواست شد.

پس از ختم دور دوم دادرسی، قاضی کشکولی اعلام کرد ظرف یک هفته، رأی نهایی صادر و اعلام خواهد شد و حالا پس از گذشت این مدت، رأی صادر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها