کد خبر: ۴۶۴۹۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۰۲ دی ۱۳۹۸
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: نهادهایی که در حال بررسی FATF هستند به خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام باید کاملا کارشناسی به این مسئله بپردازند و فارغ از فشارهایی که وارد می شود بتوانند یک تصمیم درست و جامع بگیرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد حسین قائد شرف فعال سیاسی و دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت  با اشاره به بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حال که FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و قرار است گام‌های نهایی درباره این موضوع برداشته شود، اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنیم این است که ما باید در فضای حکمرانی، قانونگذاری و سیاست گذاری خودمان یاد بگیریم که به یک سری مباحث به صورت تخصصی بپردازیم و این مسائل را از فضای سیاست زده جدا کنیم به خصوص در مواردی که مربوط به بحث امنیت ملی می‌شود و یا اتفاقاتی که قرار است در دراز مدت ما را درگیر کند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم از آوردن برخی مسائل تخصصی به داخل فضای عمومی، آن هم برای اینکه بتوانیم تصمیمات تخصصی را تحت شعاع قرار دهیم، پرهیز کنیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: نهادهایی که در حال بررسی FATF هستند به خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام باید کاملا کارشناسی به این مسئله بپردازند و فارغ از فشارهایی که وارد می شود بتوانند یک تصمیم درست و جامع بگیرند.

قائدشرف اظهار داشت: به نظر می رسد متاسفانه در کشور ما هنوز این حقیقت پذیرفته نشده که ما در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم، وقتی ما در نقطه ای قرار گرفتیم که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم باید سعی کنیم اطلاعات خودمان را به صورت طبقه بندی نگه داریم در غیر اینصورت هر بلایی بر سر ما بیاید نمی‌توانیم خودمان را سرزنش نکنیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: به نظر بنده درباره تصمیمی که قرار است درباره FATF گرفته شود باید به صورت جدی به این مسئله توجه کنیم که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط اصل بر این است که شفافیت اقتصادی نسبت به خارج وجود نداشته باشد، البته این به معنای نبودن شفافیت در داخل نیست ولی وضعیت اقتصادی ما به گونه ای است که باید نسبت به درز اطلاعات اقتصادی خودمان به بیرون توجه جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان اصلی ترین نهادی است که روی تحریم‌های ایران کار می‌کند و روی مسئلهFATF احاطه کامل دارد، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده هم این را اعلام کرده که ما تور تحریمی بر علیه ایران را طراحی کردیم و در حال رفع نواقص از این تور هستیم تا فشار روی ایران به نقطه حداکثری برسد، در چنین شرایطی آنها به دنبال این هستند تا تمام راه هایی که برای دور زدن تحریم ها و خیلی از مسائل دیگر وجود دارد را با پیوستن ما به FATF ببندند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: پشت ساز و کارهای بین‌المللی‌ای که با تسلط نظام سلطه طراحی شده است توطئه‌هایی وجود دارد که گاهی اوقات ما این تسلط را واضح نمی بینیم و گاهی هم سالها بعد متوجه آن می شویم، بعد از خروج آمریکا از برجام، واکنش های جامعه جهانی نسبت به این خروج به ما نشان داد تعهد و تضمینی برای کسب منافع از تعهدات بین‌المللی حداقل در شرایط فعلی برای ما وجود ندارد یعنی هیچ کس نمی تواند ادعا کند اگر ایران اگر لوایحFATF  را بپذیرد از مزایای آن بهره مند می‌شود و به نظر می رسد هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند این تعهد را بدهند.

وی گفت:‌وقتی ما تجربه برجام را داریم باید ببینیم در توافقاتی که قرار است امضا کنیم چه میزان تضمین برای استفاده از مزایای آن برای ما وجود دارد، البته نه صرفاً متونی که روی کاغذ وجود دارد، جامعه جهانی نشان داده اراده‌ای برای به ثمر نشستن معاهدات خود ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها