کد خبر: ۴۶۵۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۳ فروردين ۱۳۹۱
مروری بر بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خرداد ماه ۱۳۹۰
اين گزارش به گزيده اي از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه 1390 پرداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گزيده سخنان مقام معظم رهبري در خرداد ماه 90 به شرح ذيل است:

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته، استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان عرصه های مختلف، "زن" را از دید اسلام، بزرگ خانه و گل و ریحانه خانواده خواندند و با اشاره به بحران زن در جوامع غربی افزودند: در نظام اسلامی، کارهای فراوان برای احیای جایگاه حقیقی زن انجام شده اما هنوز مشکلات زیادی بخصوص در عرصه رفتار با زن در خانواده، وجود دارد که باید با ایجاد پشتوانه های قانونی و اجرایی آنها را حل کرد.
ایشان مبنای مشکلات دنیای امروز در مورد مسئله زن را نگاه غلط غرب به جایگاه و شأن زن در جامعه و کج فهمی نسبت به موضوع خانواده برشمردند و تأکید کردند: این دو مشکل موجب شده است که موضوع زن در دنیا، به یک بحران تبدیل شود.
ایشان در تشریح نگاه ظالمانه غرب به «زن»، افزودند: در نامعادله ای که غرب تدریجاً در جوامع مختلف تبلیغ و القا کرده است بشریت به دو بخش تقسیم می شود: «مردان» که طرف ذینفع به شمار می آیند، و «زنان» که طرف مورد انتفاع و مورد استفاده هستند.

تأکيد بر ضرورت هم افزایی و مدارای متقابل مجلس و دولت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشریح سناریوی سلطه گران برای «تضعیف اقتصاد ایران، ایجاد اختلاف میان مسؤولان و کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامی» بر ضرورت هم افزایی و مدارای متقابل مجلس و دولت و فصل الخطاب بودن قانون تأکید کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، استمرار مواضع مستحکم مجلس و دولت را در مقابل دشمنان اسلام و ایران ضروری خواندند و افزودند: چالش میان انقلاب اسلامی و استکبار، تا هنگام ناامید شدن مستکبران از ضربه زدن به انقلاب ادامه خواهد داشت که البته به حول و قوه الهی و در پرتو ایستادگی ملت و نظام، موقعیت جمهوری اسلامی در این رویارویی در طول زمان، تقویت و موقعیت دشمن ضعیف تر شده است.
ایشان، پیش بینی و خواندن سناریوی سلطه گران و برنامه ریزی و اقدام صحیح در قبال آن را، موجب شکست حتمی دشمنان دانستند و در تشریح اهداف سناریوی کنونی استکبار افزودند: دشمن آشکارا، بر مسائل اقتصادی تمرکز کرده تا پایه اقتصادی ایران را فلج و مردم را نومید کند و این جهت گیری علنی دشمن، به مجلس، دولت و همه مسؤولان در بخشهای مختلف گوشزد می کند که در سالی که به همین علت سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده، باید در کدام عرصه تمرکز و تلاش کنند.

کشور به نیروهای مؤمن، جهادگر، مبتکر، پرشور و بصیر محتاج است


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان «دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع)»، با اشاره به نیاز روز افزون کشور به نیروهای «مؤمن، جهادگر، مبتکر، پرشور و بصیر» افزودند: شکست سیاستهای شیطان بزرگ امریکا در منطقه بسیار حساس خاورمیانه، و احیای نویدبخش شعارهای اسلامی در میان ملتهای به خروش آمده منطقه، تحقق بخشی از وعده های الهی به ملت ایران است که ایستادگی و ثابت قدمی در این راه، تحقق کامل نصرت الهی را به همراه خواهد آورد.

فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به درخشش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدانهای مختلف 32 سال اخیر، حضور فعال، موفق و مؤثر این نهاد در روند عمومی حرکت انقلاب و نظام را ناشی از «قاعده و زیربنای مستحکم» سپاه دانستند و خاطرنشان کردند: این بنیاد و پایه مستحکم را مردان مؤمن، مجاهد، و لبریز از شور انقلابی در حوادث دشوار سالهای اول انقلاب بنا نهادند.

آمريکا در قضاياي بحرين مسئول است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيست و دومين سالروز فراق امت و امام در اجتماع عظيم و نوراني قشرهاي مختلف مردم سراسر کشور، با تبيين ويژگي‌هاي بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه به عنوان تحقق پيش بيني مبارک امام، معناي حقيقي ارادت عميق و ستايش برانگيز ملت را به امام راحل عظيم الشان، پذيرش و پايبندي ملي به مکتب و راه آن بزرگوار خواندند و با تبيين "معنويت، عقلانيت و عدالت"، به عنوان ابعاد اصلي مکتب منسجم و چندبعدي امام تاکيد کردند: برکت وفاداري به اين ميراث گرانقدر امام خمینی، عزت، پيشرفت و تعالي همچون گذشته نصيب ملت ايران خواهد بود.
ايشان بيداري عظيم اسلامي در شمال آفريقا و منطقه را حوادثي بسيار مهم و تاريخ ساز خواندند و افزودند: حوادث مصر، تونس، ليبي، يمن و بحرين هر کدام حکم و تحليل خود را دارد اما وقتي ملتي بيدار شد و احساس قدرت و توانايي يافت هيچ چيز مانع پيروزي او نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آمريکاييهاي دروغگو و خدعه گر با همه ادعاي طرفداري از حقوق بشر و دموکراسي، در سرکوب مردم بحرين فعال هستند البته آنها مي گويند سعودي ها به بحرين رفته اند اما همه مي دانند که سعودي ها بدون چراغ سبز آمريکا نمي توانستند اين کار را بکنند به همين علت آمريکايي ها هم در قضاياي بحرين مسئولند.

ظرفیت های جامعه اسلامی و جوانان بیش از وضعیت فعلی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بسیار بالای مقوله فرهنگ به عنوان هویت و شاکله معنوی یک ملت و گستره وسیع و تأثیر عمیق آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، مسئولیت شورایعالی انقلاب فرهنگی را مهم و عظیم خواندند و تأکید کردند: در عرصه تهاجم پیچیده و فراگیر فرهنگِ جبهه استکبار برضد نظام اسلامی، شورایعالی انقلاب فرهنگی همچون یک قرارگاه اصلی، وظیفه سیاستگذاری راهبردی و هدایت دستگاهها و مراکز تأثیرگذار فرهنگی و بخشهای اجرایی را برعهده دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای نسل جوان کنونی انقلاب اسلامی را نسلی مؤمن، انقلابی و آگاه خواندند و خاطرنشان کردند: من این نسل جوان را بسیار باور دارم و نمایشهای اعتقادی و دینی آن و حضور هوشمندانه سیاسی نسل جوان کنونی به مراتب عمیق تر، جذاب تر و پرمعناتر است اما باید قبول کرد که ظرفیت های جامعه اسلامی و جوانان بیشتر از وضعیت فعلی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
حمایت های یکجانبه و بی دریغ آقا از احمدی نژاد و بستن دست مجلس در انجام وظایف قانونی خود و استیضاح ویٰٰٰ کار را بدانجا کشاند که احمدی نژاد مجلس را به مسخره بگیرد! و برای آن منزلتی قائل نباشد.
و یک عقده فروخفته در مجلسیان بوجود آید که تبعاتش در آینده آشکار خواهد شد.

"برای هر عملی ٰعکس العملی است متناسب با آن"
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها