کد خبر: ۴۶۵۸۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۱۸ دی ۱۳۹۸
عابدزاده:
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای اوکراین هنوز مشخص نیست، گفت: بر اساس مقررات ایکائو جعبه سیاه هواپیما توسط کمیته رسیدگی به سوانح که درسازمان هواپیمایی ایران تشکیل شده، تجزیه و تحلیل می‌شود اما اوکراینی‌ها هم می‌توانند در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه 598، «علی عابدزاده» ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ دی در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد و خاطر سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در مسجد قدس فرودگاه مهرآباد پیرامون حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران، گفت: هنوز علت دقیق سقوط هواپیمای مسافربری مشخص نیست.

وی همچنین در ارتباط با علت تاخیر پرواز این هواپیما از مبدا (فرودگاه امام خمینی) گفت: درباره علت تاخیر و نیز مساله نقص فنی اطلاعی ندارم؛ علت سانحه مشخص نیست و تا زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیما، نمی‌توان نتیجه را اعلام کرد.

عابدزاده در ارتباط با تعداد ایرانی های جان باخته در این حادثه گفت: تعداد ۱۴۰ نفر از ایرانی‌ها در حادثه سقوط جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، خلبان از لحظه شروع پرواز هیچ تماسی با برج و اپروچ (کنترلر)نداشته و صدای خلبان بعد از بررسی جعبه سیاه هواپیما مشخص می شود.ضمن اینکه هواپیما اعلام وضعیت اضطراری نکرده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیمای سقوط کرده هواپیمای ۷۳۷ مکس نبوده چون این هواپیما اجازه پرواز در دنیا ندارد و ایران هم اجازه پرواز این نوع هواپیما را از فراز کشور نداده است.

عابدزاده تاکید کرد: جعبه سیاه هواپیما تحویل تیم هواپیمایی ایران داده می شود و توسط کمیته رسیدگی به سوانح هواپیمایی این سازمان بررسی خواهد شد.

به گفته عابدزاده هیچ گونه تهدیدی در منطقه انجام شده پرواز وجود نداشته است .

وی در پاسخ به این سووال که آیا ممکن است این حادثه تروریستی باشد، گفت:هیچ اظهارنظری در ارتباط با تروریستی بودن حادثه سقوط تا زمان بررسی جعبه سیاه نمی توان داشت  و چنانچه ایران نتواند جعبه سیاه هواپیما را بخواند بسته به سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز تعیین می شود که در کدام کشور جعبه سیاه هواپیما باز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها