کد خبر: ۴۶۶۱۸
زمان انتشار: ۰۳:۰۰     ۰۴ فروردين ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران آبشارها از جمله چشم نوازترین مناظر در طبیعت هستند که طرفدارن خاص خود را دارند.بسیاری از مردم جهان محو تماشای ریزش آن حجم عظیم از آب از ارتفاع زیادی می شوند و ناخوداگاه ساعتهای فراوانی را به تماشای این پدیده های زیبای طبیعی می گذرانند.
ابشار "دتیان"
این آبشار زیبا و چشم نواز به مانند آبشار نیاگارا که به شکل یک مرز طبیعی بین کانادا و آمریکا عمل می کند، بین دو استان مرزی دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته است. شاید این آبشار به بزرگی آبشارهای معروف جهان نباشد اما توانسته است منظره زیبایی را خلق کند. این آبشار به ارتفاع 50 متر و عرض 80 متر در مسیر رودخانه "گوسینگ" در مرز دو کشور قرار گرفته است.


آبشار "ساترلند"
این آبشار بدون شک معروفترین آبشار کشور نیوزلند است که در جنوب ناحیه "میلفورد" واقع شده است و سالانه توریستهای زیادی را به این محل جذب می کند. این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا با ارتفاع 580 متر است. نکته جالب در مورد این آبشار این است که عرض این آبشار نه خیلی کم و نه خیلی زیاد است. توریستهایی که از این آبشار دیدن کردند می گویند صدای برخورد آب با سطح دریاچه زیر آبشار بسیار زیاد و به نوعی کر کننده است.
آبشار "جیم جیم"
یک آبشار زیبای 150 متری در پارک ملی "کاکادو" در کشور استرالیا، آبشار بعدی در این لیست است. این آبشار که از کنار تعدادی صخره به پایین می ریزد منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. بهترین فصل برای تماشای این آبشار در زمان فصل بارانی در استرالیا از ماه دسامبر تا مارس است. متاسفانه در طول فصل خشک جریان آب به طور کامل در این ناحیه قطع می شود.


آبشار "تیس ایسات"
زمانی که اسم کشور اتیوپی به میان می آید بسیاری به یاد قهوه تولید شده در این کشور می افتند. اما بایستی اشاره کرد که این کشور دارای عجایب زییای طبیعی نیز هست. این آبشار به نوعی انتهای رود نیل، طولانی ترین رود در دنیا است. این رود با وجودی که در سر راه آن سدهای بسیاری ساخته شده است همچنان با حجم و قدرت زیادی به حرکت خود ادامه می دهد. البته در فصول خشک آبشار نمای ضعیفی دارد. در فصول بارانی عرض این آبشار به 400 متر رسیده و ارتفاع آن نیز بین 35 تا 40 متر است.


آبشار "جاگ"
آبشاری بسیار زیبا در کشور هندوستان که به طور حتم تعجب و تحسین شما را بر خواهد انگیخت. این آبشار زیبا در فصول بارانی کشور هند دارای عرضی در حدود 472 متر و ارتفاع 273 متر است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها