کد خبر: ۴۶۷۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
نایب رئیس کمسیون امنیت ملی گفت: اتخاذ دیپلماسی فعال در برابر نظام استکبار ، تجدید نظر در رابطه با عربستان و قطر و حمایت شفاف از بیداری اسلامی از جمله اولویت های سیاست خارجی ایران در سال 91 خواهد بود.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت های دیپلماسی ایران در سال 91 اظهارداشت: بکارگیری دیپلماسی فعال در برابر سیاست های زورگویانه و خصمانه استکبار از اولویت نظام در سال 91 خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این نوع دیپلماسی مسامحه کاری و کوتاهی در دیپلماسی انجام نمی گیرد و بر اساس یک چارچوب منطقی خیلی صریح و شفاف نظرات خود را در رابطه با تحولات جهانی ومنطقه ای بیان کرده و موضع گیری خواهیم کرد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جدید حمایت‌های ایران از کشورهای تحت ظلم آشکارتر خواهد شد ادامه داد: ایران باید سیاست های خود را در حمایت از کشورهای مظلوم منطقه شفاف تر کند تا این کشورها بدانند که حامی بزرگی همچون ایران خواهند داشت.

کوثری همچنین با بیان اینکه ایران باید در نوع دیپلماسی و سیاست خود با عربستان و قطر تجدید نظر کند، اذعان داشت: ما باید در سیاست خود با کشورهای منطقه تجدید نظر کنیم تا آنان این گمان را نکنند که ایران در مقابل اقدامات آنان سکوت خواهد کرد.

وی بیداری اسلامی را همچنان مهمترین رخداد سیاسی سال جدید دانست و گفت : در این سال شاهد افول قدرت دنیای استکبار و گسترش بیداری اسلامی خواهیم بود که ایران نیز با دیپلماسی محکم، قاطع و شفاف خود در مقابل نظام استکباری ایستادگی و از بیداری اسلامی حمایت آشکار خواهد کرد.

نایب رئیس کمسوین امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین درخصوص مذاکرات هسته ای ایران با1+5  گفت:  ایران یک کشور هسته ای است و دیگر بر سر تعلیق و با کاهش تولید  با1+5 مذاکره نخواهد کرد و بر فعالیت های صلح آمیز خود ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها