کد خبر: ۴۶۷۶۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
برداشت غیر واقعی از درگیری برای خرید ماسک در ژاپن به شایعه ها در این کشور دامن زده است.
به گزارش پایگاه 598، آنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، به تازگی شبکه راشاتودی فیلمی با عنوان  «درگیری در یوکوهاما برای ماسک» پخش کرد که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر پیدا کرد. اما این موضوع برداشتی غیر واقعی است.

طبق بررسی‌های انجام شده، این فیلم مربوط به درگیری  ژاپنی‌ها نیست، هر چند که مانند بسیاری از دیگر کشورها به دلیل افزایش مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ژاپن نیز به شدت کمیاب شده است و در دسترس نیست.

در هفته های اخير در ژاپن با اوج گرفتن ويروس كرونا و افزایش نگرانی مردم، تقاضا برای خريد ماسک افزايش یافته است و به دليل كمبود مواد اوليه و ارسال نشدن به موقع از چين، عرضه اين كالا جوابگوی تقاضا نیست و برخی نیز با هدف سودجویی بیش از اندازه خریداری  کرده‌اند.

واقعیت این است که در شهر يوكوهاما سه نفر بر سر خريد ماسک درگیر شدند كه موجب خونريزی دو نفر از دعوا کننده ها می شود. به گفته شاهدان عينی و گزارش دریافتی، دعوا میان ژاپنی‌ها نبوده، بلكه ميان دو فرد چينی و يک خانم فيليپينی رخ داده بود. زمانی که مردم حدود ٣٠ دقيقه قبل از باز شدن داروخانه برای خريد ماسک در صف بودند، دو فرد چينی بدون رعايت نوبت وارد شدند و اين موضوع موجب درگيری لفظی آنها با خانم فيليپينی می‌‌شود و سپس درگیری رخ می‌دهد.

در روزهای اخير كمبود ماسک مشكلات زيادی را ایجاد کرده كه نمونه دیگر آن در شهر فوكواوكای ژاپن بود که در آن شخصی بدون ماسک سرفه كرد و باعث عصبانيت و زدن دكمه اضطراری توقف قطار از سوی یکی از مسافران شد. قطار حدود سه دقيقه بابت این موضوع در متروی اين شهر تأخیر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها