کد خبر: ۴۶۸۰۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
درحالي‌كه در ايران فضاي مجازي به دليل سوء مديريت اجرايي، دچار رهاشدگي است اما در آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي براي انتشار اخبار نادرست و خارج از مجاري رسمي مجازات‌هاي سنگيني وضع‌شده است.
به گزارش پایگاه 598، در حالي‌ كه در ايران فضاي مجازي به دليل سوء مديريت اجرايي، دچار رهاشدگي است اما در آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي براي انتشار اخبار نادرست و خارج از مجاري رسمي مجازات‌هاي سنگيني وضع‌شده است.

در آمريكا مايك پنس معاون اول ترامپ به‌عنوان فرمانده مبارزه با كرونا معرفي‌شده و هرگونه آماري درباره كرونا ابتدا بايد به تأييد مايك پنس برسد؛ اگر ساير كادر دولتي بدون هماهنگي با كاخ سفيد آماري را منتشر كنند جريمه سنگين و چند ١٠ سال انفصال‌ازخدمت را در پيش خواهند داشت.

در آلمان موسسه ويروس‌شناسي روبرت، كار اطلاع‌رساني را برعهده دارد و اگر كسي در پيشگيري از كرونا اختلال جدي ايجاد كند به پرداخت جريمه نقدي مجازات مي‌شود.

در فرانسه اطلاع‌رساني فقط برعهده وزارت بهداشت و فرماندهي ستاد اصلي مبارزه با كرونا توسط مكرون رئيس‌جمهور فرانسه صورت مي‌گيرد؛ در فرانسه اعلام‌شده با شايعه‌پراكنان در اين حوزه شديدتر از ساير حوزه‌ها برخورد خواهد شد.

در ايتاليا هم مسئول اطلاع‌رساني ستاد غيرمترقبه است.

تاكنون عدم برخورد قاطع و همچنين سوء مديريت وزارت ارتباطات باعث رشد قارچ گونه شايعات مجازي از سوي برخي نمايندگان، مسئولان محلي، مسئولان غيرمرتبط، برخي چهره‌هاي رسانه‌اي و همچنين عمليات رواني فيك نيوز‌ها و ضدانقلاب از بستر فضاي مجازي عليه افكار عمومي در موضوعات مختلف ازجمله #كرونا شده است و معلوم نیست این ولنگاري فضاي مجازي در ايران كي پايان مي‌يابد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها